Slušaj vest

Srpski teniser Novak Đoković prošao je u treće kolo Australijan opena i važi za jednog od četvorice najvećih favorita za osvajanje pehara u Melburnu, a interesantno je da postoji jedna velika kompanija kojoj nikako ne odgovara da podigne 11. pehar, odnosno 25. grend slem u karijeri.

U pitanju je gigant za alternativne investicije Blue Owl Capital, piše "Forbes", uz poruku da su u ovoj kompaniji osmislili sasvim novu marketinšku strategiju. U pitanju je "podržavanje autsajdera" u najvažnijim mečevima, kako bi uspešno maksimizovali televizijsku izloženost sa manje troškova. Ako niste razumeli o čemu se radi, da uprostimo: u pitanju su svi oni "prazni sekundi" između poena kada televizijske kamere zumiraju imena sponzora.

žaime farija
Imagn Images / ddp USA / Profimedia 

Oni su svuda, na reklamama kraj terena, oko njega, mreži, pa i na opremi svakog tenisera, a desetine puta u toku jednog meča viđamo kako ih televizijska kamera zumira. Naravno, veću "prođu" imaju oni najbolji teniseri sveta poput Đokovića...

Tu postoji začkoljica. Na najvećim turnirima poput Australijan opena, oni nešto slabiji teniseri - baš oni sa kojima je Nole igrao u prva dva kola i dobro se preznojao protiv Basavaredija i Farije - imaju priliku da dobiju podjednaku pažnju kao i Đoković. U ta tri sata tenisa koliko su igrali protiv Đokovića i njihova oprema postaje i te kako vredna i tu "eksplodira" interesovanje.

LUKAS COCH/AAP Novak Đoković Žaim Farija

Upravo na ove igrače fokusira se kompanija "Blue Owl Capital" koja je prema proceni Forbesa spremna da potrošli na više od dva miliona dolara tokom više od 100 mečeva na grend slemovima u 2025.

Žele da maksimizuju vidljivost kompanije, a da samo delić troškova ode na sponzorisanje velike zvezde.

"Ova strategija nam omogućava da iskoristimo najuzbudljivije trenutke u tenisu. Kada je pažnja publike najveća...", kazala je glavna direktorka za marketing u kompaniji Blue Owl Suzana Eskus, dodajući da istražuje pristup većem brendiranju dok kompanija privlači bogate pojedince uz svoje tradicionalne institucionalne investitore.


Njujorška kompanija, sa više od 200 milijardi dolara imovine pod upravljanjem, ovaj model je prvi prvi put primenila prošlog leta na US Openu. Uložili su oko 500.000 dolara sponzorišući 20 autsajdera u mečevima protiv favorita i ostvarili su marketinški uspeh kada je Li Tu, inače 186. na svetu, uzeo set Karlosu Alkarazu noseći logo "Blue Owl".

Sličnu stvar uradio je i Aleksej Popirin, kada je pobedio Novaka Đokovića na "Artur Ešu", što je bio signal da nastave da ulažu u ovaj model poslovanje. "Reakcija je, ako je bila na skali od jedan do 10 na osam, skočila na 50 nakon toga. Kao da smo postali viralni", objašnjavaju iz ove kompanije i dodaju da što je "dalja runda" grend slema u pitanju, to je potencijalna dobit veća i zato planiraju da i dalje ulažu novac.

novak đoković popirin
JEAN CATUFFE/DPPI / Shutterstock Editorial / Profimedia 

Naravno, nikada to neće moći da se meri sa najvećim igračima koji imaju stalne sponzore, ali "Blue Owl" ima interesantnu ideju da od meča do meča bira kog će tenisera sponzorisati za šta se savetuju sa agencijom za sportski marketing iz Londona, koja bira uglavnom one igrače koji igraju protiv najvećih - Đokovića, Alkaraza, Sinera i drugih.

Imao je ovaj logo i Žaime Farija, protivnik Novaka Đokovića u drugom kolu Australijan opena.

novak đoković
William WEST / AFP / Profimedia 

Dodajmo da je Blue Owl sponzorisao Lukasa Puja, Aleksandra Ševčenka, Sofiju Kenin, dok posebnu saradnju imaju sa Džordanom Tompsonom koji će tokom celog turnira nositi njihov logo jer je prethodno osvojio US Open u dublu.

BONUS VIDEO:

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Remaining Time 0:00
 
Stream Type LIVE
Stream Type LIVE
Eurosport Novak Đoković trenira s povezom na oku