
U julu i avgustu sledi Letnji program sa listom naslova koji su privlačili najveće interesovanje publike u protekloj sezoni.
U Svečanoj sali Kinoteke u Uzun Mirkovoj ulici od 18. do 24. juna na programu je tematski ciklus ’68. na filmu. Pratićemo na koji su se način domaći i strani filmski autori bavili burnim događajima iz 1968. godine i njihovim uticajem na promenu društvene klime, neposredno nakon studentske pobune, ali i decenijama kasnije.
Program započinje kontroverznim filmom "Plastični Isus" (1971) u režiji Lazara Stojanovića. Iz domaće produkcije uvršteni su i "Rani radovi" (1969) Želimira Žilnika, "Mlad i zdrav kao ruža" (1971) Jovana Jovanovića, "Varljivo leto ’68." (1984) Gorana Paskaljevića i "Tajvanska kanasta" (1985) Gorana Markovića.
Svetsku kinematografiju u ovom ciklusu predstavljaju britanski film "Kad bi…" (1968) Lindsija Andersona, američki "Kota Zabriski" (1970) Mikelanđela Antonionija i "Kosa" (1979) Miloša Formana, kao i britansko-francusko-italijanska koprodukcija "Sanjari" (2003) Bernarda Bertolučija.
Ciklus Velikani svetskog filma od 27. juna do 1. jula prikazuje devet igranih filmova slavnog američkog glumca Kerija Granta, iz perioda od 30-ih do 50-ih godina prošlog veka, kao i jedan dugometražni dokumentarac o njemu – "Priča o Keriju Grantu" (2017) u režiji Marka Kidela.
Retrospektivu otvara "Plavokosa Venera" Jozefa fon Šternberga, film u kojem je partnerka Kerija Granta bila Marlen Ditrih. Gledaćemo i njegove role u filmovima Alfreda Hičkoka "Ozloglašena", sa Ingrid Bergman i "Drž’te lopova", sa Grejs Keli, zatim "Arsenik i stare čipke" Frenka Kapre, "Majmunska posla" Hauarda Hoksa, sa Merilin Monro…
U Muzeju kinoteke 18. juna se nastavlja Beogradski filmoplov 1944-1963. Autor knjige o bioskopskom repertoaru iz prvih decenija posle Drugog svetskog rata Slobodan Aranđelović ovog meseca preporučuje evropske filmove "Bel Ami" (1955) Luja Dakena, "Profesor Mamlok" (1961) Konrada Volfa i "Večita nevesta" (1953) Ralfa Smarta.
Program Filmsko nasleđe: Nemačka/Francuska/Srbija održava se od 19. do 21. juna i donosi tri filma dnevno – po jedan iz svake zemlje. Tako se prvog dana prikazuju "Specijalno vaspitanje" (1977) Gorana Markovića, "Obećanje" (1995) Margarete fon Trota i "U srcu laži" (1999) Kloda Šabrola.
Stalni program Šok koridor predstavlja… ovog meseca posvećen je britanskom reditelju Frediju Fransisu. Kao direktor fotografije Fransis je dobio Oskara za film "Sinovi i ljubavnici" (1960) Džeka Kardifa. Smatrajući da je dostigao vrhunac u snimateljskoj profesiji, odlučio je da se posveti režiji, a taj deo njegove karijere obeležio je horor žanr. Za ovu priliku odabrano je šest filmova koji su na repertoaru 25. i 26. juna – "Vrt mučenja" (1967), "Priče iz grobnice" (1972), "Frankenštajnovo zlo" (1964) i drugi.
Tokom juna u programu Sećanje na… biće prikazani i filmovi nedavno preminulih umetnika. Među njima su glumice Lejla Abašidze, Ana Marija Ferero, Suzan Anspak i Margo Kider, kao i reditelji Lučijan Pintilije, Đanfranko Parolini, Vinsent Makeviti, Nelson Pereira dos Santos, Juraj Herc i Aleksandar Askoljdov.
Od 27. juna do 1. jula Muzej Kinoteke u Kosovskoj ulici biće domaćin 47. Revije filmskog stvaralaštva dece i omladine.
U julu i avgustu projekcije će se održavati samo u novom zdanju Jugoslovenske kinoteke u Uzun Mirkovoj 1. Za 2. jul u programu Dani egipatskog filma najavljeno je ostvarenje "Dan u Kairu" (2014) reditelja Amira Ramzesa, a za 3. jul gostovanje Pjera Merejekovskog, sa predavanjem i projekcijama filmova tog francuskog multimedijalnog umetnika.
Od 4. do 8. jula održavaju se Dani ruskog filma. Program će biti objavljen naknadno.
Letnji program Kinoteke počinje 9. jula. Odabrano je oko 60 filmova koje su gledaoci najviše tražili prethodnih meseci, a prikazivaće se na po dve projekcije dnevno (od 18 i od 20,30 časova) do 9. avgusta. Oni koji su u to vreme na odmoru van Beograda imaće još jednu priliku da "uhvate" omiljeni naslov, jer će cela lista biti reprizirana, obrnutim redosledom, do 9. septembra.
Ovaj izbor nudi šetnju kroz istoriju svetske kinematografije – od klasika kao što su "Građanin Kejn" Orsona Velsa ili "Kazablanka" Majkla Kertiza iz 40-ih godina do dela kultnih autora novijeg doba kao što su "Visoke potpetice" Pedra Almodovara ili "Fargo" braće Koen.
Tu su i "Pomračenje" Mikelanđela Antonionija, "Grk Zorba" Mihalisa Kakojanisa, "Paklena pomorandža" Stenlija Kjubrika, "Lift za gubilište" Luja Mala, "Marni" Alfreda Hičkoka, "Neprilagođeni" Džona Hjustona, "Rozmarina beba" Romana Polanskog, "Kabare" Boba Fosija, cela trilogija "Tri boje" Kšištofa Kješlovskog, "Let iznad kukavičjeg gnezda" Miloš Formana i niz drugih filmova neprolazne vrednosti.