Kralj lavova film Kralj lavova animacija i specijalni efekti u Kralju Lavova Igor Jovanovic.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Film

SRBIN deo tima iza "Kralja Lavova" (MONDO intervju)

Autori Predrag Vujić mondo.rs Tamara Sekulović
Autori Predrag Vujić mondo.rs Tamara Sekulović

Igor Jovanović je bio deo ekipe koja je radila na novoj verziji filma "Kralj lavova". Evo šta je ispričao za MONDO o filmu i šta su bila njegova zaduženja. "Nijedan kadar u filmu nije snimljen filmskom kamerom", kaže on.

Izvor: Igor Jovanović/privatna arhiva

Više od 20 godina nakon što je objavljen originalni animirani film "Kralj lavova", u bioskopima je nova verzija ovog kultnog ostvarenja. Žanrovski - teško ga je svrstati u neki "koš", ali to nije ni mnogo bitno, niti presudno da uživamo u dogodovštinama simpatičnih likova.

Te 1994, "Kralj lavova" bio je najuspešniji film na blagajnama, a u istoriju se upisao kao najunosniji tradicionalno animirani film i najprodavanija kaseta - čak 30 miliona primeraka! Nema sumnje da će i ova nova verzija, "harati" na blagajnama.

Ono što je za ovaj film posebno značajno jeste da je na njemu radio i naš čovek (tačnije, nekoliko njih). Igor Jovanović je bio deo tima zaduženog za simulacije prašine i vode. Više nego dovoljan povod da MONDO kontaktira Igora da nam ispriča šta je i kako je radio na ovom filmu i kako je uopšte došao u priliku da bude deo ovog spektakla.

Radom na reklamama za inostrana tržišta, zapao je "za oko" velikim "igračima" u svetu kinematografije, a sada radi za kuću koja je zaslužna za nekada revolucionarni muzički spot. Saznaćete i ko ga je inspirisao da se bavi ovim poslom.

"Nakon nekoliko godina rada u Beogradu u proizvodnji reklama za inostrana trzišta, pre 8 godina dobio sam ponudu kompanije 'Moving Picture Company' da se pridružim njihovom timu u Londonu za rad na filmovima. To je bila prilika da budem u okruženju sa najboljima u ovom poslu od kojih sam imao prilike da svaki dan učim i napredujem, a da istovremeno svoje znanje i iskustvo prenesem i na proces izrade filmova. Lako bi se moglo reći da je sve to bilo ostvarenje sna i od tada imao priliku da budem deo mnogih ostvarenja koja su beležila zapažene rezultate, a od kojih bih izdvojio film 'Knjiga o Džungli' koji je 2017. godine nagrađen Oskarom za vizuelne efekte", kaže nam Igor.

Danas je deo kompanije "Framestore" koja u svom portfoliju ima takođe Oskarom nagrađena ostvarenja poput filma "Gravity".

"Poslednja ostvarenja na kojima sam imao prilike da radim jesu 'Alita: Battle Angel' i 'Spiderman: Far from Home' koji je odnedavno u bioskopima. Jedna zanimljivost je vezana za spot za pesmu 'Take on me' norveške grupe A-ha. Sećam se kako sam ga kao dečak sa oduševljenjem gledao i čija tehnologija izrade me je uvek intrigirala. Tada nisam mogao ni da zamislim da ću jednog dana biti deo iste kompanije kojoj je to bio jedan od prvih poslova i na kojem su korišćenje napredne filmske tehnike, davne 1986. godine".

Koliko se razlikovao vaš rad i u čemu? Zapravo, kako ste OVO uradili? 

"Radeći na filmu na mom prethodnom radnom mestu u kompaniji 'Moving Picture Company', shvatio sam da je najveća razlika u tehnologiji izrade, mada nije teško povući paralele između procesa proizvodnje danas i nekada. Ono što je zajedničko sa nekadašnjim načinom rada jeste ljudski pečat, posvećenost i ljubav prema oživljavanju likova i svetova iz mašte. U stvaranju filma 'Kralj Lavova' korišćene su mnoge napredne tehnologije ali su isto tako i u toku rada razvijeni procesi koji su doprineli konačnom izgledu. Nijedan kadar u filmu nije sniman filmskom kamerom, sve životinje su digitalno kreirane korišćenjem kompjutera a kolege iz drugih odeljenja su se postarali da svi pokreti budu što uverljiviji. U suštini svaka slika je proizvod mukotrpnog rada velikog broja ljudi u procesu koji je trajao više od dve godine".

U koju žanr biste vi stavili ovaj film? Nije animacija, nije igrani, nego... ?

"To je veoma zanimljivo pitanje koje ukazuje na značaj ovog ostvarenja. Ako publika ne može sa lakoćom da klasifikuje kojoj kategoriji pripada film, onda to možda otvara pitanje stvaranja novog žanra".

Koja su odstupanja u rimejku?

"Bez namere da mnogo otkrivam o samom filmu, verujem da će svi koji su odrasli uz originalnu verziju filma veoma zadovoljno izaći iz bioskopa i ovaj put". 

Koje je bilo vaše zaduženje na filmu?

"Glavno zaduženje mojih kolega i mene jeste kreiranje prirodnih fenomena uz pomoć kompjutera i simulacija.U filmu 'Kralj Lavova' to su u najvećoj meri bili prašina i voda. Na taj način se životinje i okruženje u filmu povezuju i stvaraju jednu živu celinu koja na kraju, kada prođe kroz sve procese proizvodnje, daje sliku koja izgleda veoma realno i za koju je teško poverovati da nije snimana filmskom ili TV kamerom. Zasluge za izradu okruženja i prirode idu i Aleksandru Jovanoviću i Ognjenu Vukoviću koji su svaki na svoj način doprineli konačnom izgledu".

Šta je najveći izazov u vašem poslu?

"Korišćenjem raznih programskih okruženja, mi pretvaramo našu zamisao u gotovu sekvencu slika. Ta programska okruženja, ili 3D software, daje nam slobodu da budemo kreativni, a proces pretvaranja naše kreativnosti u realno dinamičko ponašanje zovemo simulacija. Simulacija se odvija na kompjuterima koji su svi povezani i taj proces traje nekoliko sati, a u izuzetnim slučajevima i nekoliko dana. U mom poslu je uvek glavni izazov da održimo ravnotežu između vremena potrebnog za simulacije i kvaliteta rezultata, a da pritom imamo što više kontrole nad oba parametra. Takav je slučaj bio i na filmu 'Kralj Lavova', a oba elementa koja karakterišu svet savane, prašina i voda, u ovom filmu su imali veliki ispit, jer ih je trebalo integrisati i u veliki broj kadrova za šta određene zasluge ima i moj kolega Igor Žanić".

Da li ste vi ili ekipa saradnika na filmu plašila reagovanja publike i kako će ga primiti?

"Ne bih rekao da je postojao neki strah od reakcije publike već samo to da su svi, koji su bili deo projekta, bili svesni i značaja projekta na kojem rade i da to iziskuje određenu odgovornost. Dobra ideja i vizija postavljena od strane supervizora kao i svakodnevni rezultati su svima ulivali veru u pravac kojim se išlo".

Kako ste uopšte dobili posao, šta vam je bila "ulaznica" za rad na ovom filmu?

"Nije postojala 'ulaznica' već je sve išlo svojim tokom, korak po korak, i dovelo je do toga da na kraju u ruci držim ulaznicu za bioskop, gde na velikom platnu gledam ono što smo svi zajedno stvarali mesecima unazad. Od prvobitnog hobija i igranja kompjuterskim programima preko rada na reklamama, sve je vodilo do trenutka kada sam dobio ponudu za rad na filmu".

Da li ste imali dodira sa glumcima i na koji način ako jeste? 

"Zahvaljujuči angažovanju na drugim projektima, imao sam prilike da budem u okruženju nekolicine glumaca i reditelja. Izdvojio bih susret sa Džejmsom Kameronom čiji me je film 'Terminator 2' pre skoro 30 godina i inspirisao da istražim karijeru i posao kojim se i danas bavim".

Sa nekadašnjeg posla (Igor Jovanović i "zlatni čovečuljak")
Izvor: Igor Jovanović/privatna arhiva

MONDO TV: Ovo niste znali o "Kralju lavova"! (pogledajte)

Kralj lavova Originals
Izvor: MONDO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

loader