
Velikan italijanskog i svetskog filma Dario Ardjento, čiji su stilski i režijski postupci direktno uticali na Džona Karpentera i Brajana de Palmu, ali i na neke srpske režisere, boraviće krajem marta u Beogradu, kao gost Doma omladine.
Kako je saopšteno iz te institucije, Ardjento će boraviti u Beogradu povodom smotre italijanskog filma strave "Horror All' Italiana" koja će se održati u Domu omladine od 24. do 26. marta.
U subotu, 25. marta, biće prikazana četiri Ardjentova filma iz različitih faza njegovog stvaralaštva - "Ptica kristalnog perja/Tajna crne rukavice" (1970), "Duboko crveno/Tajna napuštene kuće" (1975), "Fenomen/Natprirodna pojava" (1985) i "Opera" (1987).
"Djalo" (Giallo) triler "Ptica kristalnog perja" Ardjentov je prvenac sa kojim je on stekao svetsku slavu ali i "pažnju" cenzora sa obe strane Atlantika. Film je uveo neke od prepoznatljivih Ardjentovih motiva - ubicu sa kožnim rukavicama i fetiš prema životinjama.
"Duboko crveno" jedno je od najznačajnijih i najuticajnijih ostvarenja u istoriji svetske kinematografije, koje je na pijedastal diglo korišćenje kamere "iz prvog lica" - često iz ubičine vizure.
Tu tehniku je potom unapredio Karpenter u znamenitoj "Noći veštica".
"Duboko crveno", takodje "djalo" triler, postiglo je svetski uspeh, bez obzira na cenzorsko sečenje od gotovo 20 minuta koje je gotovo uništilo likove i zaplet, svevši film na stilizovani katalog ubistava.
Na smotri u Domu omladine srpskoj publici će prvi put biti predstavljene necenzurisane verzije "Dubokog crvenog" i "Fenomene", kao i film "Opera" - svojevrsna posveta "Fantomu iz Opere" - koji nikada nije prikazan u ovdašnjim bioskopima.
U nedelju, 26. marta, na programu su filmovi Marija Bave, rodonačelnika italijanskog horora i "djalo" trilera, ali i produktivnog stvaraoca u raznim žanrovima koji je u mnogome inspirisao Ardjenta, i tako različite režisere kao što su Ridli Skot i Kventin Tarantino.
Biće prikazana Bavina znamenita ostvarenja "Maska demona" (1960) i "Bič i telo" (1963), kao i dokumentarac o životu i radu tog velikana italijanske kinematografije, koji je priznanje stekao tek decenijama nakon što je umro, 1980. godine.
Prvog dana smotre, 24. marta, na programu su "Demoni" (1985) Lamberta Bave - sina Marija Bave, zatim "Crkva" (1989) Mikelea Soavija - učenika Darija Ardjenta, kao i "Oči od kristala" (2004) Erosa Pudjelija, hvaljenog modernog autora u "djalo" žanru.
(Beta)
Kako je saopšteno iz te institucije, Ardjento će boraviti u Beogradu povodom smotre italijanskog filma strave "Horror All' Italiana" koja će se održati u Domu omladine od 24. do 26. marta.
U subotu, 25. marta, biće prikazana četiri Ardjentova filma iz različitih faza njegovog stvaralaštva - "Ptica kristalnog perja/Tajna crne rukavice" (1970), "Duboko crveno/Tajna napuštene kuće" (1975), "Fenomen/Natprirodna pojava" (1985) i "Opera" (1987).
"Djalo" (Giallo) triler "Ptica kristalnog perja" Ardjentov je prvenac sa kojim je on stekao svetsku slavu ali i "pažnju" cenzora sa obe strane Atlantika. Film je uveo neke od prepoznatljivih Ardjentovih motiva - ubicu sa kožnim rukavicama i fetiš prema životinjama.
"Duboko crveno" jedno je od najznačajnijih i najuticajnijih ostvarenja u istoriji svetske kinematografije, koje je na pijedastal diglo korišćenje kamere "iz prvog lica" - često iz ubičine vizure.
Tu tehniku je potom unapredio Karpenter u znamenitoj "Noći veštica".
"Duboko crveno", takodje "djalo" triler, postiglo je svetski uspeh, bez obzira na cenzorsko sečenje od gotovo 20 minuta koje je gotovo uništilo likove i zaplet, svevši film na stilizovani katalog ubistava.
Na smotri u Domu omladine srpskoj publici će prvi put biti predstavljene necenzurisane verzije "Dubokog crvenog" i "Fenomene", kao i film "Opera" - svojevrsna posveta "Fantomu iz Opere" - koji nikada nije prikazan u ovdašnjim bioskopima.
U nedelju, 26. marta, na programu su filmovi Marija Bave, rodonačelnika italijanskog horora i "djalo" trilera, ali i produktivnog stvaraoca u raznim žanrovima koji je u mnogome inspirisao Ardjenta, i tako različite režisere kao što su Ridli Skot i Kventin Tarantino.
Biće prikazana Bavina znamenita ostvarenja "Maska demona" (1960) i "Bič i telo" (1963), kao i dokumentarac o životu i radu tog velikana italijanske kinematografije, koji je priznanje stekao tek decenijama nakon što je umro, 1980. godine.
Prvog dana smotre, 24. marta, na programu su "Demoni" (1985) Lamberta Bave - sina Marija Bave, zatim "Crkva" (1989) Mikelea Soavija - učenika Darija Ardjenta, kao i "Oči od kristala" (2004) Erosa Pudjelija, hvaljenog modernog autora u "djalo" žanru.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.