
Dokumentarni film Dinka Tucakovića o beogradskoj trci Formule jedan iz 1939. godine biće premijerno prikazan 17. aprila, a istog dana ispred Skupštine SCG "provozaće" se, u čast filma, stare formule iz Muzeja automobila.
U revijalnoj vožnji u 14 sati učestvovaće "formule tri" iz 60-tih i 70-tih godina, a premijera filma "Zaboravljeni gran-pri" uslediće u 20 sati u Dvorani kulturnog centra, rekli su Beti čelnici Muzeja automobila.
Ovo dokumentarno-igrano ostvarenje govori o prvoj i jedinoj trci Formule jedan u Beogradu, čiji je pokrovitelj bio jugoslovenski kralj, i kojoj je prisustvovalo 100.000 ljudi - oko četvrtine tadašnje populacije, rekao je Ivan Lalić, član uprave muzeja.
Trka je vožena 3. septembra 1939, i to je bio najveći sportski dogadjaj u Jugoslaviji izmedju dva svetska rata koji je u vreme socijalističke Jugoslavije "istisnut iz kolektivnog pamćenja", ocenio je Lalić.
Direktor muzeja Bratislav Petković je rekao da je to bio jedini "gran pri" održan za vreme Drugog svetskog rata, i da je legendarni italijanski vozač Taci Novelaro, poznatiji kao "Leteći Mantovljanin", u Beogradu ostvario poslednju pobedu.
Na trci su učestvovala još četiri svetska šampiona, a vozač "mercedesa" Fon Braunhič bio je glavni konkurent Novelaru - vozaču "auto uniona", današnjeg "Audija". Njihovi bolidi, u klasi od preko 3.000 kubika, razvijali su brzinu do 250 kilometara na sat.
Jedini jugoslovenski vozač Boško Milenković vozio je "bugati", slabiji za 150 konja, te nije bio takmac favoritima, ali je uspeo da izvozi sve krugove oko Kalemegdanske tvrdjave - ukupno 50, rekao je Ivan Lalić.
U znak sećanja na pet svetskih šampiona sa beogradske trke, u revijalnoj vožnji ispred Skupštine SCG učestvovaće pet "formula tri", sa vozačima koji će biti obučeni kao oni iz 30-tih godina - sa kacigama, u belim kostimima i sa leptir mašnama.
Bratislav Petković je ukazao da je Beograd 1939. godine imao jednu od devet pista u Evropi, i da je ona danas jedina - izuzev one u Monaku - koja je ostala na istom mestu i u stanju kao 30-tih godina, što je, prema njegovoj oceni, "ogroman turistički potencijal".
Lalić je u tom smislu najavio projekat obnove beogradskog "Gran prija" - kao istorijske trke revijalnog tipa, koja bi predstavljala "festival brzine".
U revijalnoj vožnji u 14 sati učestvovaće "formule tri" iz 60-tih i 70-tih godina, a premijera filma "Zaboravljeni gran-pri" uslediće u 20 sati u Dvorani kulturnog centra, rekli su Beti čelnici Muzeja automobila.
Ovo dokumentarno-igrano ostvarenje govori o prvoj i jedinoj trci Formule jedan u Beogradu, čiji je pokrovitelj bio jugoslovenski kralj, i kojoj je prisustvovalo 100.000 ljudi - oko četvrtine tadašnje populacije, rekao je Ivan Lalić, član uprave muzeja.
Trka je vožena 3. septembra 1939, i to je bio najveći sportski dogadjaj u Jugoslaviji izmedju dva svetska rata koji je u vreme socijalističke Jugoslavije "istisnut iz kolektivnog pamćenja", ocenio je Lalić.
Direktor muzeja Bratislav Petković je rekao da je to bio jedini "gran pri" održan za vreme Drugog svetskog rata, i da je legendarni italijanski vozač Taci Novelaro, poznatiji kao "Leteći Mantovljanin", u Beogradu ostvario poslednju pobedu.
Na trci su učestvovala još četiri svetska šampiona, a vozač "mercedesa" Fon Braunhič bio je glavni konkurent Novelaru - vozaču "auto uniona", današnjeg "Audija". Njihovi bolidi, u klasi od preko 3.000 kubika, razvijali su brzinu do 250 kilometara na sat.
Jedini jugoslovenski vozač Boško Milenković vozio je "bugati", slabiji za 150 konja, te nije bio takmac favoritima, ali je uspeo da izvozi sve krugove oko Kalemegdanske tvrdjave - ukupno 50, rekao je Ivan Lalić.
U znak sećanja na pet svetskih šampiona sa beogradske trke, u revijalnoj vožnji ispred Skupštine SCG učestvovaće pet "formula tri", sa vozačima koji će biti obučeni kao oni iz 30-tih godina - sa kacigama, u belim kostimima i sa leptir mašnama.
Bratislav Petković je ukazao da je Beograd 1939. godine imao jednu od devet pista u Evropi, i da je ona danas jedina - izuzev one u Monaku - koja je ostala na istom mestu i u stanju kao 30-tih godina, što je, prema njegovoj oceni, "ogroman turistički potencijal".
Lalić je u tom smislu najavio projekat obnove beogradskog "Gran prija" - kao istorijske trke revijalnog tipa, koja bi predstavljala "festival brzine".
Pridruži se MONDO zajednici.