Distributerska kuća "Tak" ove godine slavi 20 godina postojanja, a u eri kada vlada piraterija i bioskopske sale se jedva pune, Sretenović kaže da posete rastu i da je bioskop i dalje "najjeftinija zabava".

Na koji način se ekonomska kriza odražava na rad bioskopa?

"Industrija jeftine zabave kao što je bioskop funkcioniše malo drugačije u odnosu na krizu. Zanimljivo je da, ako uzmemo 2008. godinu kao reper, poseta ima stopu rasta od 15 do 22 odsto, što je iznenađujuće pozitivan rezultat. Bioskopska karta je i dalje najjeftinija zabava koju možete da priuštite porodici, u odnosu na izlaske, pozorište ili koncerte.

Da li postoje filmovi za koje se unapred pretpostavlja da će biti gledani? Šta je za naše uslove gledan film?

"Naravno, tačno se zna šta će dobro proći u toku jedne godine. Distributer dobija raspored filmova 12-18 meseci unapred i prema tome planira start filma, marketinške aktivnosti i projektovanu gledanost. Za naše uslove, solidno je gledan svaki film koji premaši 60.000 gledalaca, dok su podaci iznad 150.000 gledalaca fascinantni za tržište Srbije i Crne Gore.

Da li će u Srbiji uskoro biti otvoreni novi bioskopi?

"U Srbiji se u poslednjih četiri godine otvorilo više od 22 bioskopske sale, što je veoma zavidan broj. Prvi veći projekat dolazi već 2014, a to je najveći Multipleks u ovom delu Evrope u novom 'Delta World' šoping molu koji će otvoriti hrvatsko-nemačka grupa Blitz-Cinestar. Ovaj bioskop će krasiti i Imax projekcije što će biti apsolutni hit u ovom delu Evrope".

Izgradnja 'Delta World' centra planirana je za 2014. godinu, a Multipleks bi trebalo da ponudi 18 ekrana i ukupan kapacitet od 3.300 gledalaca.

Revija filmova Cinemania je za nama, šta biste posebno istakli za proteklih 20 godina?

"Ovaj filmski događaj zadržao je za dve decenije jedan zavidan nivo kvaliteta filmova i onoga što pruža posetiocima. Ove godine, ekskluzivno smo doneli najnoviji film o Džejmsu Bondu, koji je bio komplet rasprodat unapred. Cinemania kao koncept će svakako evoluirati, a sigurno je ono da ćemo najviše raditi za redovne posetioce koji uvek dobijaju nove prednosti i programske sadržaje sa razvitkom revije".

Tuck je vodeći distributer na ovim prostorima. Kako je raditi sa velikim svetskim studijima?

"Posao distributera nije samo glamur i umetnost, već ozbiljan rad i brojke kao i, recimo, u trgovačkim branšama, a u nekim slučajevima i ozbiljniji. Veliki svetski studiji su zahtevni poslodavci i dešava se da radimo i subotom i nedeljom, i kući ne odlazimo pre kasnih večernjih sati. Posao distributera je sličan poslu u nekoj velikoj marketinškoj agenciji".

"Tak" ima i studio u kojem se radi sinhronizacija, kako bi i najmlađi mogli da prate svoje omiljene junake na velikom platnu. Kako teče taj proces i koliko je za jedan film bitno da bude sinhronizovan?

"Naš studio je trenutno jedan od najboljih na Balkanu za posao sinhronizacije, i dosta poslova radimo direktno za velike klijente iz inostranstva. Ukoliko je film sinhronizovan na srpski, možemo automatski da očekujemo posetu veću od 60 odsto, ali proces sinhronizacije je veoma skup i jednostavno se ne isplati za svaki film".

(MONDO)