Promocija je počela snimkom Mileninog plesa sa britanskim glumcem Brajanom Koksom na prošlogodišnjem Festivalu evropskog filma na Paliću, gde se Dravić poslednji put pojavila na sceni kada je primila nagradu i kada je pozdravljena ovacijama publike.

Autorka Tatjana Nježić je od mnogobrojnih priča iz druženja sa Milenom Dravić odabrala susret sa njom u njenom domu. 

"Ispraća me i na vratima mi kaže: 'Jao, nikada nisam pričala. Mene je za prijemni spremala Mira Stupica'. Ja ostanem zabezeknuta kako je moguće da se o tome ne zna. Posle relativno kratkog vremena odlazim u posetu Miri Stupici povodom organizovanja izložbe filmskih plakata u Soputu i kažem joj: 'Miro, pa Vi ste spremali Milenu za prijemni'. Primetiš ozarenost na njenom licu kada se prisetila i rekla je: 'Taj bljesak, taj trajni bljesak, da videlo se, videlo se'", ispričala je Nježić Tanjugu.

undefined MONDO

O divi srpskog i jugoslovenskog glumišta govorili su i Verica Dravić, glumica Jelisaveta Seka Sablić, reditelji Dejan Mijač i Zdravko Šotra, upravnik Audiovizuelnog arhiva i Centra za digitalizaciju Radoslav Zelenović i direktor Strateškog poslovnog područja kafe u Atlantic grupi Andrej Bele.

"Za mene je Milena uvek bila samo voljena tetka i nemam objektivan sud o njenom značaju za kulturu i umetnost i o njenom uticaju na druge ljude. Teško mi je da prihvatim svet u kome nema njenih duhovitih komentara, razgoračenih zelenih očiju kada je nečim zapanjena i bezgranične ljubavi koju nam je pružala. Ona i Dragan su mi bili kao drugi roditelji i velika podrška i ostala je velika praznina, ali i bezbroj dragocenih uspomena koje su moje najveće bogatstvo", rekla je Verica Dravić.

Reditelj Dejan Mijač je primetio da na početku knjige Dravić kaže: "Moj život se sažima u četiri reči - ljudi, ljubav, posao i radost".

"Mene fascinira reč ljudi. To nije samo susret sa ljudima, to je suživot sa ljudima, što je jako teško učiniti - da umetnik zaista živi sa ljudima. Zato što umetnost oduzima čoveka od ljudi. Umetnik je u nekom smislu, ako nije glumac, upućen na to da ima sećanje na ljude i neku vrstu zamka od slonove kosti gde živi, stvara i odakle posmatra ljude. Milena je svedok života sa ljudima i iz toga je crpla ceo svoj značaj", rekao je Mijač Tanjugu.

Sablić je rekla da je Dravić bila divna, uvek zabavna.

"Njena slika sveta, kako je bila naivna i šarmantna, to nas je sve očaravalo. Bila je zainteresovana za sve, svi smo uvek uživali sa njom. Bila je možda jedina zvezda na ovim prostorima, ali i odlična domaćica, supruga, privržena svojoj porodici, brinula je o svom Gagi", istakla je Sablić.

Za reditelja Zdravka Šotru Milena Dravić je bila jedinstvena, jer je u "čitavoj našoj filmskoj istoriji ona jedina zvezda koja je svetlela 60 godina".

"Obicno se glumice pojave, bljesnu u dva-tri filma i nestanu, a ona je od 1958. pa do svog kraja neprekidno bila na sceni i zvezda koja sija. Po tome je ona jedinstvena. Ja sam sa njom dosta radio, ali najteže što sam radio bio je šou 'Obraz uz obraz'. Ona je već bila afirmisana glumica, a onda je sinula", rekao je Šotra.

MONDO/P.J. slike

O Mileni Dravić kao megazvezdi jugoslovenske kinematografiji, sa čudesnom harizmom velike glumice koja je mogla podjednako dobro i uspešno da glumi u filmovima "crnog talasa" i komedijama, da ostvari fantastične dramske uloge, da igra kod svih jugoslovenskih reditelja i dostigne 160 uloga što je "jedna mala kinoteka", govorio je Radoslav Zelenović.

U knjizi o Mileni pišu Dušan Kovačević, Ljubomir Simović, Zelenović, Puriša Đorđević, Mijač, Jagoš Marković, Milan Jelić, Goran Paskaljević, Dušan Makavejev, Milan Vlajčić, Milena Zupančić, Milan Karadžić, Stefan Arsenijević, Miloš Radivojević, Branka Petrić, Šotra, Nenad Polimac, Aleksandar Milosavljević...