
Kolekcionarski "virus" koji je proslavljeni košarkaski trener "Partizana" Duško Vujošević zapatio od prijatelja galeriste Radovana Novovića pre blizu 30 godina nije nikada izlečen, a neke "posledice" mogu se od petka videti u Prodajnoj galeriji "Beograd" na Kosančićevom vencu.
Na prvoj izložbi, u planiranoj novoj seriji predstavljanja pod nazivom "Iz privatnih kolekcija", čiji je autor istoričar umetnosti Zdravko Vučinić odabrana su iz zbirke porodice Vujošević 33 platna najzvučnijih imena srpske likovne scene 20. veka.
Hronološki posmatrano, zastupljeni su pipradnici predratne generacije Sava Šumanović, Petar Dobrović, Jovan Bijelić, zatim dolaze one "veličine" koje su posle Drugog svetskog rata utrle put novim likovnim tendencijama kao što su Cuca Sokić, Petar Lubarda, Ivan Radović, Ivan Tabaković, Zora Petrović, Milo Milunović, Marko Čelebonović.
Tu su i kultne zvezde likovne scene šezdesetih kao što su Stojan Ćelić, Nedeljko Gvozdenović, Aleksandar Tomašević, Leonid Šejka, Miodrag Dado Đurić, Vojo Stanić, Petar Omčikus.
Vučinić, kao autor izložbe objašnjava da je Prodajna galerija već više od četiri decenije svojim delovanjem i aktivnostima uticala na formiranje i stručno osmišljavanje čitavog niza privatnih kolekcija.
On je dodao da će serija izložbi na kojima će neke od privatnih zbirki biti prezentirane pokazati koliko je velik značaj kolekcionara u formiranju sveobuhvatne slike o srpskoj umetnosti.
Po mišljenju Vučinića, vođen nepogrešivim instinktom, Vujošević je stvorio tokom godina jednu od najznačajnijih privatnih umetničkih zbirki našeg slikarstva.
U razgovoru za Tanjug Vujošević je rekao da nikada nije pobrojao koliko je umetničkih dela sakupio, ali pretežno su uljane slike i nekoliko skulptura među kojima su Olge Jevrić i Omčikusa; "Moj prijatelj Novović koji sada živi u SAD ali pre skoro tri decenije bavio se ovde trgovinom umetničkim delima i poznavao je mnoge umetnike sa kojima me je upoznao. Pošto je i sam bio kolekiconar uveo me je u svet u kome se umetnička dela nabavljaju svim mogućim kanalima", ispričao je Vujošević.
On se podsetio se da je prva slika koju je kupio bila "Balerina" Bože Prodanovića, koji je bio Novovićev prijatelj.
Vujošević je na pitanje šta planira sa zbirkom u kojoj neosporno ima puno dela muzejske vrednosti i koja nadmašuju dela nekih umentika koja se mogu videti u najvećim srpskim muzejima, odgovorio da ne namerava da pođe stopama Pavla Beljanskog ili drugih koji su zaveštali umetnine narodu, jer ima sina kome sve ostaje, ali je uvek spreman da ih pozajmi da budu izložena.
"Imamo potrebu da umetnička dela koja služe na čast svojim autorima, a nalaze se kod mene, vidi što više poklonika umetnosti jer želim da sa što više ljudi podelim tu lepotu", objasnio je on i dodao da ima osećaj "kao da su mi data na privremeno čuvanje jer umetnost je besmrtna".
Slike Voje Stanića, koje je direktno kupio od umetnika sa kojim se i privatno druži i veoma ga ceni ne samo kao umetnika već i kao ličnost, Vujošević je spremno ustupio da budu izložena na umetnikovoj velikoj retrospektivi prošle jeseni u Galeriji RTS-a, jer su ocenjena kao nezaobilazna. Tako je "pozajmljivao" i za izložbu Omčikusa u Galeriji Akademije nauka i umetnosti, međutim, izložba koja će biti otvorena u Prođanoj galeriji do 24. marta je prvo samostalno predstavljanje same kolekcije.
Za sada je, kako je rekao, veoma angažovan u svom poslu i nema vremena da istražuje aktuelnu likovnu scenu u Srbiji, iako je uveren da ima veoma talentovanih mladih slikara koji zavređuju da budu praćeni ali među onima koji su živi veoma ceni Dušan Otaševića, Boru Iljovskog, a posebno mesto je imala nedavno preminula Ljubica Cuca Sokić.
"Sada ne širim priču, ali nadam se da ću jednog dana imati više vremena da se posvetim kolekcionarstvu", zaključio je Vujošević razgovor tokom koga je nagovestio da je sa nekolicinom kolekcionara razmatrao mogućnost organizovanja zajedničke reprezentativne izložbe srpske umetnosti, dela koja se nalaze u privatnim zbirkama.
(MONDO)
Na prvoj izložbi, u planiranoj novoj seriji predstavljanja pod nazivom "Iz privatnih kolekcija", čiji je autor istoričar umetnosti Zdravko Vučinić odabrana su iz zbirke porodice Vujošević 33 platna najzvučnijih imena srpske likovne scene 20. veka.
Hronološki posmatrano, zastupljeni su pipradnici predratne generacije Sava Šumanović, Petar Dobrović, Jovan Bijelić, zatim dolaze one "veličine" koje su posle Drugog svetskog rata utrle put novim likovnim tendencijama kao što su Cuca Sokić, Petar Lubarda, Ivan Radović, Ivan Tabaković, Zora Petrović, Milo Milunović, Marko Čelebonović.
Tu su i kultne zvezde likovne scene šezdesetih kao što su Stojan Ćelić, Nedeljko Gvozdenović, Aleksandar Tomašević, Leonid Šejka, Miodrag Dado Đurić, Vojo Stanić, Petar Omčikus.
Vučinić, kao autor izložbe objašnjava da je Prodajna galerija već više od četiri decenije svojim delovanjem i aktivnostima uticala na formiranje i stručno osmišljavanje čitavog niza privatnih kolekcija.
On je dodao da će serija izložbi na kojima će neke od privatnih zbirki biti prezentirane pokazati koliko je velik značaj kolekcionara u formiranju sveobuhvatne slike o srpskoj umetnosti.
Po mišljenju Vučinića, vođen nepogrešivim instinktom, Vujošević je stvorio tokom godina jednu od najznačajnijih privatnih umetničkih zbirki našeg slikarstva.
U razgovoru za Tanjug Vujošević je rekao da nikada nije pobrojao koliko je umetničkih dela sakupio, ali pretežno su uljane slike i nekoliko skulptura među kojima su Olge Jevrić i Omčikusa; "Moj prijatelj Novović koji sada živi u SAD ali pre skoro tri decenije bavio se ovde trgovinom umetničkim delima i poznavao je mnoge umetnike sa kojima me je upoznao. Pošto je i sam bio kolekiconar uveo me je u svet u kome se umetnička dela nabavljaju svim mogućim kanalima", ispričao je Vujošević.
On se podsetio se da je prva slika koju je kupio bila "Balerina" Bože Prodanovića, koji je bio Novovićev prijatelj.
Vujošević je na pitanje šta planira sa zbirkom u kojoj neosporno ima puno dela muzejske vrednosti i koja nadmašuju dela nekih umentika koja se mogu videti u najvećim srpskim muzejima, odgovorio da ne namerava da pođe stopama Pavla Beljanskog ili drugih koji su zaveštali umetnine narodu, jer ima sina kome sve ostaje, ali je uvek spreman da ih pozajmi da budu izložena.
"Imamo potrebu da umetnička dela koja služe na čast svojim autorima, a nalaze se kod mene, vidi što više poklonika umetnosti jer želim da sa što više ljudi podelim tu lepotu", objasnio je on i dodao da ima osećaj "kao da su mi data na privremeno čuvanje jer umetnost je besmrtna".
Slike Voje Stanića, koje je direktno kupio od umetnika sa kojim se i privatno druži i veoma ga ceni ne samo kao umetnika već i kao ličnost, Vujošević je spremno ustupio da budu izložena na umetnikovoj velikoj retrospektivi prošle jeseni u Galeriji RTS-a, jer su ocenjena kao nezaobilazna. Tako je "pozajmljivao" i za izložbu Omčikusa u Galeriji Akademije nauka i umetnosti, međutim, izložba koja će biti otvorena u Prođanoj galeriji do 24. marta je prvo samostalno predstavljanje same kolekcije.
Za sada je, kako je rekao, veoma angažovan u svom poslu i nema vremena da istražuje aktuelnu likovnu scenu u Srbiji, iako je uveren da ima veoma talentovanih mladih slikara koji zavređuju da budu praćeni ali među onima koji su živi veoma ceni Dušan Otaševića, Boru Iljovskog, a posebno mesto je imala nedavno preminula Ljubica Cuca Sokić.
"Sada ne širim priču, ali nadam se da ću jednog dana imati više vremena da se posvetim kolekcionarstvu", zaključio je Vujošević razgovor tokom koga je nagovestio da je sa nekolicinom kolekcionara razmatrao mogućnost organizovanja zajedničke reprezentativne izložbe srpske umetnosti, dela koja se nalaze u privatnim zbirkama.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.