Retrospektivna izložba znamenitog slikara Milana Konjovića održava se u Galeriji 73, od 3 do 23. aprila.
Reč je o izložbama koje su održane u vreme rušenja građanskog društva kojem je Konjović pripadao, kada je vlast odlučno i organizovano sputavala slobode stvaralaštva, nastojeći da ojača novi ideološki i društveni sistem, ocenio je autor retrospektivne izložbe, istoričar umetnosti iz Novog Sada Sava Stepanov.
Zato je postavku i nazvao "Milan Konjović: odbrana autonomije slike - slikarstvo Milana Konjovića u doba socijalističkog realizma".
Predstavljena su 22 dela rađena u tehnici ulje na platnu i pastelom, a sve slike su iz Konjovićevog legata u Somboru.
Stepanov je rekao da je cilj izložbe da se prikaže aktivnost Konjovića u jako teškoj deceniji njegovog života, spomenuvši da je u tom periodu bio i u zarobljeništvu, ali da je iz svih kriza izlazio slikajući.
On je dodao da je izložbom "Ljudi" umetnik savladao svoje protivnike koji su tada priznali da je on samo branio i čuvao svoju autentičnost.
Istoričar umetnosti dr Ješa Denegri izrazio je zadovoljstvo što su posle 15 godina ponovo na ovaj način prikazane slike velikog autora.
Stepanov je rekao da ovim prikazom Konjovićevog dela želi da pokaže kako se umetnik, uprkos i danas postojećim predrasudama, "hrabro, odlučno i beskompromisno, posle svih napada na njegovo slikarstvo i njegovo shvatanje umetnosti, obračunao sa zagovornicima socijalističkog realizma, pogotovo s protagonistima jednog teoretskog koncepta zasnovanog izvan umetnosti".
Jedan od najistaknutijih srpskih predstavnika moderne likovne umetnosti, prepoznat po osobenom stilu strasnog koloriste ekspresionističkog temperamenta, Konjović je slikarstvo studirao u Pragu.
Napustivši Akademiju, od 1920. godine putovao je po Evropi, samostalno se obrazujući po muzejima. Živeo je u Pragu i Beču, a u Parizu je proveo od 1924. do 1932. godine.
Tokom dugog i izuzetno bogatog stvaralačkog veka, stvorio je oko 6.000 radova u raznim tehnikama. Imao je oko 1.000 samostalnih i grupnih izložbi i prošavši kroz nekoliko poznatih likovnih faza - plave, crvene, sive, kolorističke, asocijativne i vizantijske, bio je svedok burnih društveno-politickih promena, kazao je Stepanov.
(Tanjug/MONDO)