
Viševekovno pitanje nastanka najslavnijeg osmeha na svetu, koji je veliki renesansni slikar Leonardo da Vinči podario Mona Lizi, ponovo je aktuelizovao istoričar umetnosti Žak Frank tvrdnjama da je rešio tu misteriju.
Način na koji je Da Vinči uspeo da postigne taj "sfumato" koji obavija osmeh Djakonde ili Mona Lize, slikar i istoričar umetnosti Žak Frank je godinama istraživao, prenose agencije.
Frank, ekspert za tehniku firentinskog majstora, oduvek je bio "zadivljen" slikarskim umećem Leonarda da Vinčija, kome je posvetio i svoju doktorsku disertaciju na pariskom univerzitetu.
Da bi rekonstruisao umetnikov način rada, Frank je istraživao stare spise, pa i Da Vinčijeve, proučavao je njegova dela a sam je neka od njih i kopirao.
Te kopije Frank je predstavio na izložbi "Leonardov duh, sveopšti genije u radu" koja je nedavno otvorena u galeriji Ufiži u Firenzi (traje do 7. januara 2007.).
Frank je izradio šest platna na kojima je rekonstruisao etape u slikanju Mona Lizinog oka.
"Glavni problem sfumata je otkriti kako se svetlo i senka neprimetno spajaju", tumači Frank.
Da bi postigao takvu prefinjenost, Leonardo je primenio postupak koji Frank zove "mikropodela", a koji se sastoji u senčenju crtama, to jest u slaganju sve finijih i veoma razredjenih slojeva boje.
"Da Vinči je na Djakondinom licu morao raditi sa lupom da bi naneo boju u vrlo tankim slojevima. Radio je godinama", dodaje Frank.
Način na koji je Da Vinči uspeo da postigne taj "sfumato" koji obavija osmeh Djakonde ili Mona Lize, slikar i istoričar umetnosti Žak Frank je godinama istraživao, prenose agencije.
Frank, ekspert za tehniku firentinskog majstora, oduvek je bio "zadivljen" slikarskim umećem Leonarda da Vinčija, kome je posvetio i svoju doktorsku disertaciju na pariskom univerzitetu.
Da bi rekonstruisao umetnikov način rada, Frank je istraživao stare spise, pa i Da Vinčijeve, proučavao je njegova dela a sam je neka od njih i kopirao.
Te kopije Frank je predstavio na izložbi "Leonardov duh, sveopšti genije u radu" koja je nedavno otvorena u galeriji Ufiži u Firenzi (traje do 7. januara 2007.).
Frank je izradio šest platna na kojima je rekonstruisao etape u slikanju Mona Lizinog oka.
"Glavni problem sfumata je otkriti kako se svetlo i senka neprimetno spajaju", tumači Frank.
Da bi postigao takvu prefinjenost, Leonardo je primenio postupak koji Frank zove "mikropodela", a koji se sastoji u senčenju crtama, to jest u slaganju sve finijih i veoma razredjenih slojeva boje.
"Da Vinči je na Djakondinom licu morao raditi sa lupom da bi naneo boju u vrlo tankim slojevima. Radio je godinama", dodaje Frank.
Pridruži se MONDO zajednici.