Način na koji je Da Vinči uspeo da postigne taj "sfumato" koji obavija osmeh Djakonde ili Mona Lize, slikar i istoričar umetnosti Žak Frank je godinama istraživao, prenose agencije.
Frank, ekspert za tehniku firentinskog majstora, oduvek je bio "zadivljen" slikarskim umećem Leonarda da Vinčija, kome je posvetio i svoju doktorsku disertaciju na pariskom univerzitetu.
Da bi rekonstruisao umetnikov način rada, Frank je istraživao stare spise, pa i Da Vinčijeve, proučavao je njegova dela a sam je neka od njih i kopirao.
Te kopije Frank je predstavio na izložbi "Leonardov duh, sveopšti genije u radu" koja je nedavno otvorena u galeriji Ufiži u Firenzi (traje do 7. januara 2007.).
Frank je izradio šest platna na kojima je rekonstruisao etape u slikanju Mona Lizinog oka.
"Glavni problem sfumata je otkriti kako se svetlo i senka neprimetno spajaju", tumači Frank.
Da bi postigao takvu prefinjenost, Leonardo je primenio postupak koji Frank zove "mikropodela", a koji se sastoji u senčenju crtama, to jest u slaganju sve finijih i veoma razredjenih slojeva boje.
"Da Vinči je na Djakondinom licu morao raditi sa lupom da bi naneo boju u vrlo tankim slojevima. Radio je godinama", dodaje Frank.