
Nije reč o mladoj firentinskoj dami Đokondi, već Bjanki Đovani Sforci, ćerki plemića.
Glori tvrdi da je do identiteta vlasnice zagonetnog osmeha došla nakon što je otkrila da se u pozadini slike, iznad Mona Lizinog levog ramena, nalazi most. Kameni most, na kojem se bledo nazire broj 72, je most na reci Trebija u Bobiju, mestu nadomak Pijaćence.
Njena teorija prvo o mestu koje je prikazano na slici, a onda identitetu Mona Lize, potekla je iz knjige Dena Brauna “Da Vinčijev kod”, koja obiluje nagoveštajima o tajnama Svetog grala, skrivenim u Leonardovim delima.
Istoričarka umetnosti je uverena da se na slici nalazi Bjanka Đovana Sforca, ćerka Lodovika il Mora, plemića koji je vladao Bobijem pre 500 godina.
Nedavno otkriveni simboli u Mona Lizinim očima potvrđuju njene navode – slova S i G, dva Bjankina inicijala.
“Bobio je nekada bio važan kulturni centar, poznat po svojoj biblioteci i vrlo je verovatno da je Da Vinči posetio Bobio, a onda naslikao delo po sećanju kasnije”, rekla je Glorijeva.
Istoričarka dodaje da je most odnela bujica 1472. godine, a broj 72 se „nalazi i na slici“.
Sa njenom teorijom se ne slaže penzionisani profesor sa Oksforda.
„Mona Liza je portret plemkinje Lize del Đokondo,koliko god to ne zvučalo romantično ili misteriozno“, kaže Martin Kemp, prenosi "Dejli Mejl".
„I ranije su ljudi pokušavali da identifikuju pejzaž, a ja ne vidim neku slučnost sa mestom o kojem Glorijeva tvrdi da je reč. Inače, veoma sam rezervisan prema pokušajima da se nađe neko skriveno značenje u delima renesansne umetnosti“.
Još od Đorđa Vazarija, savremenika i autora biografija umetnika iz 16. veka, tvrdi se da je ovo portret Lize del Đokondo. Sam portret nije ni datiran ni potpisan. Vazari tvrdi da je Leonardo u godinama 1500-1506, po svom povratku u Firencu, naslikao portret Lize del Đokondo, treće supruge firentinskog trgovca svilom Frančeska del Đokonda.
(MONDO)
Glori tvrdi da je do identiteta vlasnice zagonetnog osmeha došla nakon što je otkrila da se u pozadini slike, iznad Mona Lizinog levog ramena, nalazi most. Kameni most, na kojem se bledo nazire broj 72, je most na reci Trebija u Bobiju, mestu nadomak Pijaćence.
Njena teorija prvo o mestu koje je prikazano na slici, a onda identitetu Mona Lize, potekla je iz knjige Dena Brauna “Da Vinčijev kod”, koja obiluje nagoveštajima o tajnama Svetog grala, skrivenim u Leonardovim delima.
Istoričarka umetnosti je uverena da se na slici nalazi Bjanka Đovana Sforca, ćerka Lodovika il Mora, plemića koji je vladao Bobijem pre 500 godina.
Nedavno otkriveni simboli u Mona Lizinim očima potvrđuju njene navode – slova S i G, dva Bjankina inicijala.
“Bobio je nekada bio važan kulturni centar, poznat po svojoj biblioteci i vrlo je verovatno da je Da Vinči posetio Bobio, a onda naslikao delo po sećanju kasnije”, rekla je Glorijeva.
Istoričarka dodaje da je most odnela bujica 1472. godine, a broj 72 se „nalazi i na slici“.
Sa njenom teorijom se ne slaže penzionisani profesor sa Oksforda.
„Mona Liza je portret plemkinje Lize del Đokondo,koliko god to ne zvučalo romantično ili misteriozno“, kaže Martin Kemp, prenosi "Dejli Mejl".
„I ranije su ljudi pokušavali da identifikuju pejzaž, a ja ne vidim neku slučnost sa mestom o kojem Glorijeva tvrdi da je reč. Inače, veoma sam rezervisan prema pokušajima da se nađe neko skriveno značenje u delima renesansne umetnosti“.
Još od Đorđa Vazarija, savremenika i autora biografija umetnika iz 16. veka, tvrdi se da je ovo portret Lize del Đokondo. Sam portret nije ni datiran ni potpisan. Vazari tvrdi da je Leonardo u godinama 1500-1506, po svom povratku u Firencu, naslikao portret Lize del Đokondo, treće supruge firentinskog trgovca svilom Frančeska del Đokonda.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.