Komad predstavlja istinitu ispovest o gradu u koji su Jugosloveni nekad rado odlazili u kupovinu, i prikazuje 10 likova različite dobi koji dolaze da se oproste od grada koji je za njih bio simbol vere u budućnost.

Radović je objasnio da u vremenu i zemlji u kojoj živimo ima malo lepih uspomena i da se onda dešava da male stvari pretvorimo u mit, što je slučaj sa Trstom, crvenim pasošem, osamdesetim godinama.

"Za mene je Trst bio mala srećna porodica u Fići, koja sedam sati putuje, strahuje na granici da li će preneti 100.000 lira, uđe u 'svet' na pet do šest sati i vrati se u istu zajednicu", rekao je on.

"Godine su prolazile, a lepe stvari su se gubile, umesto da se nagomilavaju, pa dolazi do toga da od tako benignih uspomena mi pravimo velike stvari, pa i jedan pozorišni komad", rekao je Radović i dodao da je zbog toga ovaj komad tužan, ali "možda nosi i nadu da ćemo lepe i ružne stvari rasporediti u boljem odnosu".

U odličnom glumačkom ansamblu su Branka Petrić, Feđa Stojanović, Jelisaveta Seka Sablić, Branislav Zeremski, Svetozar Cvetković, Dara Džokić, Isidora Minić, Milica Mihajlović, Katarina Žutić, debitankinja Fang Pin jan (Sin Sin) i mali Miloš Klanšček.

Svetozar Cvetković i Katarina Žutić su skrenuli pažnju na odnos majke i deteta kao paralelnu priču u komadu, pa su glumci u šali dali podnaslov predstavi "Institut za majku i dete".

Rediteljka nije želela mnogo da govori o predstavi, samo je primetila da se u njoj pojavljuje veliki broj ozbiljnih ženskih likova koji dominiraju i zbog čega joj je drago.

Muzika, čiji je autor Ivan Brkljačić, žanrovski se kreće izmedju klasike i roka.

(MONDO/Tanjug)