
U Galeriji "Progres" je otvorena samostalna izložba samoukog holandskog umetnika Hansa Bravenboera, koji je poput njegovih slavnih sunarodnika Pola Gogena i VInsenta Van Goga počeo da slika tek u zrelim godinama (49).
Bravenboer se 2002. godine javio na konkurs jedne galerije koja je pozvala umetnhike da rade u maniru Van Goga i pokazao je da ima mnogih dodirnih tačaka sa ovim slavnim umetnikom.
Od tada se, kako je ispričao Tanjugu, opredelio da se posveti slikarstvu i napustio je svoj unosni posao u jednom medjunarodnom osiguravajućem društvu.
Već sledeće godine, (2003) samostalno je izlagao u Muzeju u Vledeu au Holandiji a 2004. je iamo samostalnu izložbu u Dnjepropetrovsku u Ukrajini.
Plod prijateljstva sa Beogradjankom Limunkom Paunović je ova izložba na kojoj se beogradskoj publici predstavlja sa 48 slika ulja na platnu na kojima su pre svega pejsaži u vangogovskom maniru, stabla, od onih koji čine drvorede u njegovoj rodnoj Holadniji do stoletnih mediteranskih maslina, suncokreti (opet odjeci uticaja Van Goga) do serije apstraktnih kompozicija.
Prema rečima autora, stabla su za njega simbol dugovečnosti i snage ali već dve godine kako radi isključivo apstraktne kompozicije jer oseća da na taj način može bolje da ispolji svoje emocije.
Koliko Bravenboerovim slikama nedostaje slikarskog zanata toliko poseduju neku iskonsku energiju koja iz njih zrači i pokazuje da se radi o umetniku koji ima šta da kaže pa makar na pomalo nevešt način.
(Tanjug)
Bravenboer se 2002. godine javio na konkurs jedne galerije koja je pozvala umetnhike da rade u maniru Van Goga i pokazao je da ima mnogih dodirnih tačaka sa ovim slavnim umetnikom.
Od tada se, kako je ispričao Tanjugu, opredelio da se posveti slikarstvu i napustio je svoj unosni posao u jednom medjunarodnom osiguravajućem društvu.
Već sledeće godine, (2003) samostalno je izlagao u Muzeju u Vledeu au Holandiji a 2004. je iamo samostalnu izložbu u Dnjepropetrovsku u Ukrajini.
Plod prijateljstva sa Beogradjankom Limunkom Paunović je ova izložba na kojoj se beogradskoj publici predstavlja sa 48 slika ulja na platnu na kojima su pre svega pejsaži u vangogovskom maniru, stabla, od onih koji čine drvorede u njegovoj rodnoj Holadniji do stoletnih mediteranskih maslina, suncokreti (opet odjeci uticaja Van Goga) do serije apstraktnih kompozicija.
Prema rečima autora, stabla su za njega simbol dugovečnosti i snage ali već dve godine kako radi isključivo apstraktne kompozicije jer oseća da na taj način može bolje da ispolji svoje emocije.
Koliko Bravenboerovim slikama nedostaje slikarskog zanata toliko poseduju neku iskonsku energiju koja iz njih zrači i pokazuje da se radi o umetniku koji ima šta da kaže pa makar na pomalo nevešt način.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.