• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Izložba crteža Leonida Šejke

Izložba će trajati do 13. aprila, i obeležiće 80 godina od rođenja umetnika.

U beogradskoj galeriji "Haos" od utorka velika izložba crteža Leonida Šejke, rodonačelnika Mediale i jednog od najintrigantnijih umetnika i teoretičara umetnosti 1960-ih i 1970-ih.

Vlasnica galerije Borka Božović podsetila je da je na izložbi u Haosu, koja je organizovana povodom 80 godina od rođenja Šejke (1932-1970) izloženo 90 crteža pozajmljenih iz 31 privatne kolekcije i dva muzeja - Muzeja savremene umetnosti i Istorijskog muzeja Srbije.

Za izložbu su, kako je rekla, pozajmljena 92 rada, ali je izloženo 90, jer se za jedan ispostavilo da je falsifikat, dok je drugi crtež rađen flomasterima takođe sumnjiv pa neće biti izložen.

Izložba, koja će trajati do 13. aprila, organizovana je u pet osnovnih tema kojima se Šejka bavio - Multiplikacije predmeta, Đubrišta, Skladišta, Enterijeri i Mrtve prirode.

Medialu su činili umetnici koji nisu učestvovali u modernizaciji naše umetnosti 1950ih i 1960ih i nisu prihvatali način i razvoj nove umetnosti savremene socijalističke Jugoslavije već su se okretali ka, u to vreme subverzivnim idejama flamanske i italijanske renesanse i baroka i novoj duhovnosti koju savremena umetnost, prema njihovom mišljenju, napušta.

Trijumf Mediale bila je retrospektivna izložba 1969. godine koju je Lazar Trifunović otvorio u tadašnjoj galeriji ULUS. Godinu dana kasnije Šejka umire i Mediala odlazi u potpuno drugačiju koncepciju, prihvata ideje nacionalizma koje ranije nisu ni postojala i polako nestaje.

Slikar i crtaž, teoretičar umetnosti, vizionar, intelektualac, Šejka spada u značajne likovne stvaraoce srpske umetničke scene druge polovine 20. veka.

U katalogu izložbe, mlada istoričarka umetnosti Dijana Metlić navodi da najveći broj dela prikazuje "Đubrišta" sa karakterističnim umnožavanjem predmeta, ukidanjem prostornih referenci i stvaranjem utiska "horror vacui".

"Šejka ispunjava površinu papira do poslednjeg milimetra, ponekad ostavljajući samo uglove belim. Dela kojima je zabeležio postojanje mnoštva objekata u određenim urbanim prostorima mogu se razumeti kao vremenske kapsule koje čine sadržaj umetnikovih misli i strahova", navodi Metlić.

(Tanjug)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE