Na Brodveju je u sezoni 2005/2006. prodato rekordnih 12 miliona ulaznica, što je 4,1 odsto više nego u prethodnoj sezoni, a više od polovine karata kupili su turisti.

Prema podacima Udruženja američkih pozorišta i producenata, koje je prikupilo podatke iz 12 meseci zaključno sa 28. majem 2006, poseta Brodveju je prvi put premašila 12 miliona prodatih ulaznica.

Zarada od prodaje ulaznica porasla je za 12 odsto i iznosi 861,6 miliona dolara, što je takodje rekord, navodi udruženje. Broj sedišta ispunjenih u svakom trenutku je rekordnih 81,6 odsto.

"Najveći doprinos ovom rastu dala je dobra poseta turista", navodi se u saopštenju i dodaje da je domaćim turistima prodato više od pet miliona, a stranim više od 1,3 miliona ulaznica.

Turizam je pretrpeo veliku štetu posle terorističkih napada na SAD 11. septembra 2001, ali se odnedavno oporavlja.

Hit komadi koji se dugo izvode, kao "Mamma Mia", "Kralj lavova" i "Fantom iz opere" i dalje privlače brojnu publiku, dok je veći broj novih predstava skinut sa repertoara posle loših kritika i slabog interesovanja.

Medju najvećim promašajima u poslednjih godinu dana bio je "Lenon", mjuzikl o pokojnom Bitlsu Džonu Lenonu, koji se izvodio samo šest sedmica, kao i mjuzikl "Lestat" sa muzikom Eltona Džona, koji je sa programa skinut mesec dana posle premijere.

Očekuje se da će na Brodveju duže opstati "The Drowsy Chaperone", parodija na mjuzikl iz 20-ih godina, kao i "Momci iz Džersija", priča o Frankiju Valiju. Oba komada nominovana su za više nagrada Toni (Tony), koje će biti dodeljene 11. juna.

(Beta)