
Tradicionalno japansko pozorište Kjogen gostovaće u ponedeljak u Pozorištu na Terazijama.
Kjogen kao kratki teatarski oblik koji se izvodio u pauzama izmedju činova No predstava izdvojio se zajedno sa No pozorištem čiji je sastavni deo bio kao posebna teatarska forma u 14 veku.
Iako su No i Kjogen nastali jednovremeno i uprkos činjenici da je njihov razvoj neraskidivo povezan, radi se o potpunim suprotnostima.
Nasuprot Nou koji je u osnovi dramsko pozorište, prepuno simboličkih značenja s primarnim naglaskom na ritualu i specifičnoj atmosferi, kjogen je komično pozorište - jednostavna teatarska forma bazirana na doskočicama i satiri, čiji je glavni cilj da nasmeje gledaoca.
Glavne teme vezane su za život u srednjevekovnom Japanu ili za motive japanskih bajki, a velika popularnost vremenom je dovela do toga da kjogen komadi počnu da se izvode mimo noa, kao posebne pozorišne celine.
Okura Kjogen škola jedna je od dve najpoznatije škole koje neguju tradicionalnu, uz No, Kabuki i Bunraku, japansku pozorišnu formu Kjogen u njenom izvornom obliku.
Beogradska publika imaće retku priliku da uživa u istinskom pozorišnom doživljaju, jer će umetnici iz Japana, u okviru dvosatnog programa, predstaviti kjogen kao vrstu pozorišta, izvesti dva popularna komada, ali i organizovati mini radionicu Kjogena tokom koje će gledaoci biti u prilici da se upoznaju sa glumačkim i rediteljskim postupcima u tradicionalnom japanskom teatru.
Reditelj predstave Terutoši Takaku, koji je gostovao u više od 20 zemalja širom sveta sa više od 50 predstava, bavi se tradicionalnim japanskim teatarskim formama - kabukijem, bunrakuom i kjogenom.
Od 1995. do 2002. godine radio je u kompaniji za Kabukiza, najvećoj japanskoj tradicionalnoj pozorišnoj kući u Tokiju.
Ulaznice za ovaj dogadjaj su besplatne i mogu se podići na blagajni Pozorišta na Terazijama.
(Tanjug)
Kjogen kao kratki teatarski oblik koji se izvodio u pauzama izmedju činova No predstava izdvojio se zajedno sa No pozorištem čiji je sastavni deo bio kao posebna teatarska forma u 14 veku.
Iako su No i Kjogen nastali jednovremeno i uprkos činjenici da je njihov razvoj neraskidivo povezan, radi se o potpunim suprotnostima.
Nasuprot Nou koji je u osnovi dramsko pozorište, prepuno simboličkih značenja s primarnim naglaskom na ritualu i specifičnoj atmosferi, kjogen je komično pozorište - jednostavna teatarska forma bazirana na doskočicama i satiri, čiji je glavni cilj da nasmeje gledaoca.
Glavne teme vezane su za život u srednjevekovnom Japanu ili za motive japanskih bajki, a velika popularnost vremenom je dovela do toga da kjogen komadi počnu da se izvode mimo noa, kao posebne pozorišne celine.
Okura Kjogen škola jedna je od dve najpoznatije škole koje neguju tradicionalnu, uz No, Kabuki i Bunraku, japansku pozorišnu formu Kjogen u njenom izvornom obliku.
Beogradska publika imaće retku priliku da uživa u istinskom pozorišnom doživljaju, jer će umetnici iz Japana, u okviru dvosatnog programa, predstaviti kjogen kao vrstu pozorišta, izvesti dva popularna komada, ali i organizovati mini radionicu Kjogena tokom koje će gledaoci biti u prilici da se upoznaju sa glumačkim i rediteljskim postupcima u tradicionalnom japanskom teatru.
Reditelj predstave Terutoši Takaku, koji je gostovao u više od 20 zemalja širom sveta sa više od 50 predstava, bavi se tradicionalnim japanskim teatarskim formama - kabukijem, bunrakuom i kjogenom.
Od 1995. do 2002. godine radio je u kompaniji za Kabukiza, najvećoj japanskoj tradicionalnoj pozorišnoj kući u Tokiju.
Ulaznice za ovaj dogadjaj su besplatne i mogu se podići na blagajni Pozorišta na Terazijama.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.