Izložba "Novi pogledi u kineskoj savremenoj umetnosti" kustosa Šina Donga Čenga otvorena je u Muzeju 25. maj.
Do 15. novembra posetioci će imati priliku da pogledaju više od 60 radova 40 autora, predstavnika tri generacije kineskih umetnika, čija dela pripadaju širokom spektru umetničkih izraza - od ulja na platnu, skulptura, fotografija, do video instalacija i dizajna.
Savremenu kinesku umetnost, prema rečima Čenga, karakteriše raznovrsnost, a dominantna tendencija jeste pop art.
"Kina je stara civilizacija i tradicija je veoma snažna tako da mladi umetnici pokušavaju da nađu nove mogućnosti da, koristeći tradicionalne materijale, poput papira, na novi način izraze svoja osećanja prema umetnosti i društvu", objasnio je Čeng Tanjugu.
U periodu od 1949. do 1976. godine, dominantan umetnički pravac bio je socrealizam, nakon čega su usledile reforme koje donose ubrzanu modernizaciju i otvaranje Kine prema svetu, a novi koncepti, ideje, tehnike i materijali postaju sastavni deo savremene umetničke prakse.
Kineska savremena umetnost danas predstavlja, kako je primetila vršilac dužnosti direktora Muzeja istorije Jugoslavije Neda Knežević, važan deo moderne kineske kulture i jedinstvenu silu u svetskoj umetnosti.
O globalnoj ekspanziji kineske umetnosti tokom poslednjih decenija govore i podaci da je tokom devedesetih godina prošlog veka u Pekingu postojalo pet galerija savremene umetnosti, dok ih danas ima nekoliko stotina.
Na svetskom tržištu umetnina radovi kineskih umetnika dostižu najviše cene, a podrška umetnosti i kulturi je među najvažnijim prioritetima kineske državne politike.