
Američka pozorišna umetnica i osnivač pozorišne trupe "La mama" iz Njujorka Elen Stjuart, razgovarala je sa studentima umetničkih akademija u beogradskom Narodnom pozorištu.
Elen Stjuart je istakla da je veoma bitna inicijativa mladih ljudi prilikom bavljenja pozorištem i osnivanjem vlastitih pozorišnih trupa.
Ona je studente u Narodnom pozoristu upitala koji je razlog što se mladi u Srbiji teško odlučuju da osnuju privatne pozorišne trupe, a oni su istakli da je jedan od problema nedostatak prostora u kome bi vežbali i izvodili predstave.
Elen Stjuart je podsetila da je prvi put u bivšoj Jugoslaviji bila 1966. godine na Studentskom festivalu u Zagrebu, kada je upoznala glumca Branka Milićevića i rediteljku Slobodanku Cacu Aleksić, koji su tada bili na početrku svojih karijera.
"Oni su tada tvrdili da je nemoguće u Jugoslaviji osnovati privatnu pozorišnu trupu, a ja sam se trudila da ih ubedim u suprotno", rekla je ona.
Prema njenim rečima, u razgovoru sa tadašnjom upravnicom pozorišta "Atelje 212" Mirom Stupicom napravljen je dogovor da im se ustupi prostorija u podrumu tog pozorišta na godinu dana, pa ukoliko se njoj dopadne nešto od onoga što oni rade, da se ta saradnja nastavi.
"Branko i Caca su godinu dana radili bez ikakvog honorara, ali sa ogromnim entuzijazmom i tada je nastala njihova predstava 'Hamlet iz podruma' koja je doživela veliki uspeh", rekla je ona.
Branko Milićević je istakao da je njihova trupa, zahvaljujući Elen Stjuart, nastupala na festivalima širom sveta i da je to pokazatelj da je osnivanje pozorišnih trupa moguće.
Elen Stjuart je u Naradnom pozorištu pokušala da na licu mesta pomogne osnivanju nove pozorišne trupe, nagovorivši direktora drame tog pozorišta Kokana Mladenovića da im ustupi malu porstoriju koja se ne koristi, ali i pomogla u sastavljanju trupe, tako što je
razgovarala sa nekoliko studenata o njihovim interesovanjima i međusobno ih povezala.
Pozorište "La Mama" osnovano je u oktobru 1961. godine, a od tada je u njemu izvedeno oko 2.000 naslova različitih produkcija, uz mnogobrojna gostovanja širom sveta, uključujući i bivšu Jugoslaviju.
Teatar "La Mama" predstavio je americkoj publici neke od najuticajnijih umetnika iz više od 70 zemalja iz celog sveta.
Elen Stjuart postavljala je, komponovala, režirala i pisala libreta i držala predavanja širom sveta.
Dobitnica je niza priznanja, uključujući počasne doktorate, prestižnu Mekartu nagradu "Genije", kao i Nacionalno priznanje za umetnost i kulturu.
Dobitnica je i prestižnog francuskog priznanja viteza umetnosti i književnosti, kao i najvišeg ukrajinskog umetničkog priznanja i japanskog carskog odlikovanja.
Prva je producentkinja van Brodveja koja je uvršćena u Brodvejsku kuću slavnih 1993. godine.
(Beta)
Elen Stjuart je istakla da je veoma bitna inicijativa mladih ljudi prilikom bavljenja pozorištem i osnivanjem vlastitih pozorišnih trupa.
Ona je studente u Narodnom pozoristu upitala koji je razlog što se mladi u Srbiji teško odlučuju da osnuju privatne pozorišne trupe, a oni su istakli da je jedan od problema nedostatak prostora u kome bi vežbali i izvodili predstave.
Elen Stjuart je podsetila da je prvi put u bivšoj Jugoslaviji bila 1966. godine na Studentskom festivalu u Zagrebu, kada je upoznala glumca Branka Milićevića i rediteljku Slobodanku Cacu Aleksić, koji su tada bili na početrku svojih karijera.
"Oni su tada tvrdili da je nemoguće u Jugoslaviji osnovati privatnu pozorišnu trupu, a ja sam se trudila da ih ubedim u suprotno", rekla je ona.
Prema njenim rečima, u razgovoru sa tadašnjom upravnicom pozorišta "Atelje 212" Mirom Stupicom napravljen je dogovor da im se ustupi prostorija u podrumu tog pozorišta na godinu dana, pa ukoliko se njoj dopadne nešto od onoga što oni rade, da se ta saradnja nastavi.
"Branko i Caca su godinu dana radili bez ikakvog honorara, ali sa ogromnim entuzijazmom i tada je nastala njihova predstava 'Hamlet iz podruma' koja je doživela veliki uspeh", rekla je ona.
Branko Milićević je istakao da je njihova trupa, zahvaljujući Elen Stjuart, nastupala na festivalima širom sveta i da je to pokazatelj da je osnivanje pozorišnih trupa moguće.
Elen Stjuart je u Naradnom pozorištu pokušala da na licu mesta pomogne osnivanju nove pozorišne trupe, nagovorivši direktora drame tog pozorišta Kokana Mladenovića da im ustupi malu porstoriju koja se ne koristi, ali i pomogla u sastavljanju trupe, tako što je
razgovarala sa nekoliko studenata o njihovim interesovanjima i međusobno ih povezala.
Pozorište "La Mama" osnovano je u oktobru 1961. godine, a od tada je u njemu izvedeno oko 2.000 naslova različitih produkcija, uz mnogobrojna gostovanja širom sveta, uključujući i bivšu Jugoslaviju.
Teatar "La Mama" predstavio je americkoj publici neke od najuticajnijih umetnika iz više od 70 zemalja iz celog sveta.
Elen Stjuart postavljala je, komponovala, režirala i pisala libreta i držala predavanja širom sveta.
Dobitnica je niza priznanja, uključujući počasne doktorate, prestižnu Mekartu nagradu "Genije", kao i Nacionalno priznanje za umetnost i kulturu.
Dobitnica je i prestižnog francuskog priznanja viteza umetnosti i književnosti, kao i najvišeg ukrajinskog umetničkog priznanja i japanskog carskog odlikovanja.
Prva je producentkinja van Brodveja koja je uvršćena u Brodvejsku kuću slavnih 1993. godine.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.