Kako se naše društvo izmenilo, saznajte na izložbi "Srpski Selfie 2020"

Kolaborativna izložba Borisa Burića i Džonija Rackovića u Galeriji Doma omladine od 14. januara.

Kolaborativni projekat umetnika Borisa Burića i Nenada Džonija Rackovića, pod nazivom "Srpski Selfie 2020" biće prikazan od 14. do 31. januara u Galeriji Doma omladine Beograda.

Konceptualno objedinjen narativni tok u izloženim radovima predstavlja svojevrsni presek kritičkog stava umetnika prema sistemu, društvu koje i dalje počiva na vrednostima devedesetih godina i recidivnom stanju sa kojim se svakodnevno suočavamo. Serija kolaža na ogledalima, foto tapetima, video radovima prikazuju deformitete društva koje u korelaciji sa preuzetim elementima sa Zapada (ideologija, kontrakultura, muzika, umetnost), bivaju rekontekstualizovani, izmenjeni i prilagođeni geografskom podneblju. Simboli na radovima su vesnici prošlosti - oni igraju na granicama kulturnog nasleđa i autohtonih vrednosti - prisvojeni su kao fragmenti iz srpske prošlosti.

Osvrtom na delatnosti devedesetih godina i rekreiranjem usvojenih vrednosti danas, Burić i Racković preispituju značaj kontrajavnosti, kontrakulture i kulture kao usađenog normativnog sistema. Eskalacijom mitoloških subjekata podzemlja devedesetih godina, umetnici u ovom vremenu podsećaju na razloge njihovih pojava, kritikuju svojstvo njihovih uloga u društvu i pozicioniraju posmatrača unutar tih vrednosti. Kroz ogledala, uočavamo sopstvenu refleksiju divergentne celine - rascepa između svesnog i nesvesnog, masovnog i potkulturalnog, javnog ili kontrajavnog, našeg i tuđeg.

Vraćanjem u sistem (ili bežanjem iz njega) suočeni smo sa spoznajom transkulturalnih aspekata našeg pozicioniranja u društvu - kroz prihvatanje eksjugoslovenskog nasleđa i ličnog apropriranog kroz kulturu slobode - Zapada. Kroz taj modalitet i "binarnu nacionalnost", posmatrač na izložbi sagledava značaj razlika između simbola i njihovog izmeštanja u realnost.

"Srpski Selfie 2020" je transmedijska izložba koja kroz različite, ekspresivne tehnike umetničkih izraza izmešta svoj stav iz jednog medija u drugi. Ona kao krajnji cilj ima potrebu da se iščitavanje vrednosti vide kroz lični odnos prema umetnikovim stavovima. Na taj način se postiže deklaracija o slobodnoj misli, neobuzdanom stavu i autonomnom entuzijazmu koji dovodi do ivice sagledavanja stvarnosti kao manipulativne forme političkog iskaza iz prošlosti.

Boris Burić (1981) živi na relaciji Beograd-Rijeka, i u izlagačkoj praksi se izražava putem fotografije, video radova, intervencija u galerijskim i van galerijskim prostorima. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

Nenad Džoni Racković (1967) je muzičar, radio voditelj i umetnik, igrao je u nekoliko filmova i objavio više romana. Živi u Beogradu kao slobodni umetnik.