Nakon analize pojmova kulture i ideologije i njihovih različitih shvatanja tokom istorije, pri čemu se studija oslanja na teorije renomiranih filozofa, sociologa, psihologa i književnih kritičara, Sanja Rafailović daje prikaz života i dela Harolda Pintera, jednog od najuticajnijh dramskih pisaca XX veka.
Studija potom pristupa kritičkoj analizi elemenata popularne kulture u književnom i dramskom kontekstu Harolda Pintera i kroz prikaz sedam odabranih drama sagledava interferencije i povezanosti elemenata popularne kulture i Pinterove dramske kognicije, rasvetljenih u sinkretičkom diskursu. Istraživanje se posebno fokusira na proučavanje Pinterovog lingvističkog diskursa, „tišine“, „pauze“, „istine“ i „preokreta“ u kontekstu odnosa među dramskim likovima, njihove potrage za smislom i identitetom, otuđenjem jednih od drugih i samih od sebe, kao i u kontekstu interakcije dramskih likova i svakodnevne profane stvarnosti, u cilju izdvajanja podsvesnih značenja savremenog čoveka, nesvesnog nevidljivih okova vladajuće ideologije, kao rezultata društva nametnutih vrednosti oblikovanih sadržajima popularne kulture.
Jedno od suštinskih pitanja koje pokreće ova naučna studija jeste u kojoj meri je savremeni čovek suštinski svoj a u kojoj meri je udaljen od sebe, odnosno proizvod društva u kome živi.