• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li radio emituje stalno istu muziku?

Izvor Promo

Na predstojećem Weekend Media festivalu u Rovinju i ovo će biti jedna od tema - "mora li novi hit Eda Širana da se 'vrti' na svaka 4 sata" i gde je radio kao medij danas.

 Weekend Media Festival od 19. do 22. septembra Izvor: MONDO Portal/Marko Čavić
ilustracija
Izvor: MONDO Portal/Marko Čavić

Formatirani radio često se doživljava kao bauk i neprijatelj svake kreativnosti, iako su takve radijske stanice u pravilu pri vrhovima liste slušanosti. Većina uspešnih radija na tržištu ima između 240 i 800 pesama u rotaciji, iako su im fonoteke višestruko bogatije.

Zašto je tako - moći ćemo da saznamo na interaktivnoj radionici "Ed Širan (Sheeran) vs. Petar Grašo" u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju.

Sva relevantna istraživanja govore da između dve trećine i tri četvrtine ispitanika radio najviše sluša zbog muzike.

Pesme u etru i način njihovog rasporeda odgovorne su za izbor radija koji se sluša, a već posle dve "loše pesme" zaredom, slušaoci traže neku novu frekvenciju.

"Radio i dalje ima najveći domet među medijskim platformama, najčešći je kanal putem kojeg se saznaje za novu muziku i medijska platforma kojoj se u Evropi najviše veruje. Radio ne samo da nije mrtav niti umire, radio je, zapravo, u velikom usponu. Za to je zaslužan i način kreiranja muzičkog poslovnog modela, zbog čega je ova radionica nezaobilazna za sve koji se bave ili žele baviti radijskim biznisom", ističe direktor programa Weekend Media Festivala Nikola Vrdoljak.

Učesnici radionice moći će i da formatiraju vlastiti radio na osnovu rezultata brzog testiranja muzičkih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušaoci vremena provode uz radio i kakav radio žele da slušaju.

"Na primeru virtuelnog W-FM radija, analiziraćemo da li novi hit Eda Širana mora da bude emitovan svaka četiri sata. Zadatak nije lak, jer ćemo simulirati i realan tržišni uslov da tako formatirana radijska stanica bude profitabilna u stvarnom svetu. Pozabavićemo se i ulaskom domaće muzike u programe radijskih stanica i zašto tu postoji razlika između želja i realizacije", kaže Goran Komerički, jedan od učesnika radionice.

Radionica "Ed Sheeran vs. Petar Grašo" tek je mali deo bogatog programa 12. Weekend Media Festivala, u kojemu učestvuje više od 150 predavača i panelista. U Rovinju se od 19. do 22.
septembra očekuje i dolazak više od 5.000 učesnika festivala iz svih zemalja regiiona.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Garrosh

Pošto kod svakih vesti i prekida muzike kreće predsednik Vučić prošetao domaće galapagosko prase... Ne slušan više ni radio pored TV-a, samo ono što snimim, kupim i download-ujem, da mi ne uskaču vesti za maloumnike

SERIJE