• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BDF: "Don Q" kakvog nikada niste videli

Dva veoma različita igrača donose komediju, tragediju, savremeni ples, sprdanje sa ritmom i glumom, sve i svašta u predstavi koja na ovogodišnjem BDF-u zaista važi za spektakl podvučen rečenicom "ne propustiti".

Nesvakidašnja predstava "Don Q" oduševila je publiku u Ateljeu 212 na Šestom beogradskom festivalu igre.

Ako bi se Servantesova filozofska farsa šturo svela na par rečenica za potpunog književnog, i u ovom slučaju plesnog, laika, glasila bi - ocvali vitez se mlati sa vetrenjačama, zamišljajući da su to njegovi neprijatelji, uz svog vernog pratioca.

Teaterhaus Štutgart i Balet Štutgarta u koreografiji Kristijana Spuka, pokretnoj priči o apsurdnom partnerstvu starijeg i mlađeg čoveka. Na scenografiji koja evocira Ebenizera Skrudža, okruženi prašnjavim trofejima prethodnog života, svoj ples počinju buncanjem za nedostižnom Dulsinejom.

Delo koje je poslužilo kao inspiracija nebrojenim replikama u različitim granama umetnosti, u štutgartskom igračkom domenu pretočeno je u sećanja starca, pokušaje mladića da ga obodri, i njihove međusobne čarke.

Egon Madsen (66) kao Don Q sa decenijama na sceni nije izgubio na elastičnosti i ekspresiji, i savršeno portretiše ekscentrika zaglavljenog u prošlim avanturama, koji i dalje, napajajući se energijom svog mlađeg pratioca Erika Gotijea, juri svoje vetrenjače, zaboravljene ljubavi…

Dva veoma različita igrača donose komediju, tragediju, savremeni ples, sprdanje sa ritmom i glumom, sve i svašta u predstavi koja na ovogodišnjem BDF-u zaista važi za spektakl podvučen rečenicom "ne propustiti".

Gotije, koji u "slobodno" vreme sa svojom trupom postavlja akcione balete i vežba sa rok bendom, od sebe daje svaki atom energije, podstičući starijeg saigrača, sputavajući ga ili pokušavajući da od njega skloni dragocene artefakte sećanja.

Egon u međuvremenu bludi između duha prethodnih godina na igračkoj sceni, potpune komedije, strahovite iluzije demencije, i urlanja na nemačkom i zapovesti mlađem.

Koreografija je vrlo primetno do najsitnijih detalja zasnovana na muzici, pa svaka nota, od klasike do Džejmsa Brauna, u ovim igračima izaziva momentalni i prepoznatljivi šok-pokret. Tokom predaha, preskakanje stolica, jahanje konjića, pakovanje u kutije pa čak i gađanje publike kesicama čaja, daju predstavi doziranu spontanost i izražajnost koja prevazilazi ples.

I taman kada mislite da su igrači pokazali sve što je pripremljeno, po sceni ih juri najmanja motorizovana vetrenjača na svetu!

Izvanredna predstava iz Štutgarta u publici je pobudila burne reakcije, pa su i igrači pri poklonu bili ganuti, grlili su se, smejali, i ukratko bili podjednako prirodni, jaki i spontani kao i tokom igre.

BDF se nastavlja nastupima trupe Emanuela Gata (ponedeljak) i Kulberg baleta iz Stokholma.

(MONDO: Bojana Zimonjić)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE