Hladno, sivo "Zimsko putovanje" i krvavocrvena salsa "Posvećenja proleća", dok publika sedi čak i na stepenicama.
Gat (40), dobro poznat i omiljen među domaćom plesnom publikom, postavio je predstave "Zimsko putovanje" i "Posvećenje proleća", a pozorišna sala bila je puna do poslednjeg mesta, pa su ljudi stajali i u prolazima između sedišta.
"Zimsko putovanje" uz istoimenu muziku Franca Šuberta izvode Roj Asaf i Gat, koji potpisuje i kostim i svetlo.
Prepoznatljivi tečni koreografski pečat karakteriše igru, u kojoj jaki plesači očigledno pokazuju samo delić svog umeća. Ovaj duet predstavlja proganjanje i pratnju, a međusobna emotivna povezanost igrača podvučena je i činjenicom da su često toliko blizu da izgledaju kao da će se sudariti, ali ipak ne ostvaruju pravi kontakt.
"Posvećenje proleća" ples je petoro igrača, na krvavocrvenom "tepihu" od svetla. Ritualna partnerstva izvedena u neparnom broju nalažu da se igrači stalno smenjuju u parovima, toliko da nakon nekoliko minuta već ne možete ispratiti ko sa kime igra.
Zajednički plesovi izvedeni su u lakom, skoro monotonom toku salse, a u pauzama svaki igrač prezentuje svoj lični stil. Jako crveno osvetljenje, hipnotično smenjivanje igrača u crnom i efektno pojačavanje muzike Igora Stravinskog povremeno čak deluju dijabolično.
Gat, koji je relativno kasno otkrio svet plesa, još jednom je dokazao da rad na sebi i sa drugima, pokrenut "onim iznutra", bilo da se to nazove dušom ili talentom, donosi jedinstvenost, izražajnost i inventivnost koje bi ranim formalnim obrazovanjem možda bile bačene u drugi plan.
Šesti beogradski festival igre zatvoriće Kulberg balet iz Stokholma, u sredu u Centru "Sava".
(MONDO - Bojana Zimonjić)