
Na Refresh festival došao je nakon što je Džejms Zabiela otkazao nastup. Do tada nije ni čuo za Crnu Goru, ali je publika koja ga je čekala u Maximusu svakako čula za njega. DJ i producent Stiv Louler za MONDO otkriva šta misli o back to back nastupima, kako vidi muziku narednih godina i ko je sledeći najbolji newcomer DJ...
Kada negde nastupaš prvi put, kao ovde, da li insistiraš na proverenim hitovima u setu, ili na novim stvarima?
"Prvi put sam u Crnoj Gori i publika i klub su mi skroz nepoznati, ali nije da stalno igram na sigurne hitove. Pripremio sam tri premijere, pesme koje su nedavno izašle iz studija, kao i gomilu stvari koje će tek da zažive među publikom, a čije autore želim da podržim".
Šta tvoje nastupe čini uspešnim, a žurke nezaboravnim?
"Komunikacija s ljudima, naravno. Moj posao je, ne samo da sviram, nego i stvaram atmosferu, pozitivne vibracije, muzikom koju puštam i u kojoj uživam. Moj je zadatak i učinim da se ljudi izgube u muzici... Ta veza je istinska čarolija, koju zajedno stvaramo. Ipak, ne dešava se to stalno, ta suptilna veza zavisi od mnogo stvari... Ali, kad se desi – čarobno je".
Svirao si i na ovogodišnjem, jubilarnom EXIT festivalu. Kako je bilo za promenu pojaviti se s nekim u back to back setu, a ne sam?
"Da, ove godine nastupio sam treći ili četvrti put na EXIT festivalu, i, po meni, situacija kad dva DJ-a sviraju naizmenično je više odgovarajuća za afterhour klubove. Jer, suština takvog sviranja je zabava za DJ-eve i ekipu, posle nekog seta ili žurke. Ipak, ima nekoliko ljudi, poput Saše i Džona Digvida, koji su karijere izgradili na takvim nastupima. Ipak, to nije nešto što ja inače radim, na primer, sa Li Baridžem sam zajedno svirao samo dva puta u karijeri. Tako da je celi taj koncept EXIT festivala bio pomalo rizičan, ali je na kraju ispalo sjajno".
S obzirom da se ovim poslom aktivno baviš skoro dve decenije, da li ti nedostaje vreme ilegalnih žurki s početka devedesetih, ili misliš da su muzika i elektronska scena bolje danas?
"Muzika i energija su mnogo bolje danas, nego u vreme kada sam ja počinjao da se bavim njome. Ali, iako danas mnogo više ljudi sluša i prati ovu muziku, i produkcija i scena su svakako kvalitetnije, tada je postojala misterija, i znali smo da započinjemo, da smo deo nečega ogromnog, što tek treba da zaživi. Danas je svakako zaživelo, i više od toga. Od tada je neslućeno porastao kvalitet izvođača, produkcije, festivala i industrije. Ipak, osećaj da učestvujete u stvaranju nečeg zaista velikog, koji smo imali na početku, ne može se ponoviti".
Čemu da se nadamo u budućnosti kada je tvoj rad u pitanju?
"Ne volim da pravim dalekosežne planove, jer ih retko ispoštujem. Trenutno najviše želim i planiram da se iz letnjeg rasporeda nastupa izvučem živ i zdrav, a krajem leta imam zakazanu zaista veliki turneju po Americi, koja podrazumeva tri nedelje i 15 nastupa. Posle toga, planiram da se malo odmorim i vratim u studio. A onda ću da vidim šta želim da radim. Jako se trudim da stalno poboljšavam kvalitet izdavačke etikete i ljudi čiji rad izlazi na njoj".
Kako vidiš muziku narednih godina?
"Muzika stalno prolazi jednake cikluse, to je ono što sigurno znam, a do sada sam ispratio pun ciklus četiri ili pet puta u karijeri. Ono što je najuzbudljivije u house i techno muzici su old school elementi, ideje i aranžmani koji su nastali prije pola veka i koji ponovo zažive kroz elektroniku. Mislim da će sledeći ciklus biti drugačiji, i da će DJ-evi sve više postajati live seteri, koji će puštati samo svoju muziku ili samo svoje ideje, umesto tuđih pesama, kao do sada. Radimo to već 20 godina i za to vreme mnogo se toga promenilo. Prvenstveno, ako si DJ, moraš da budeš i producent i nastupaš s live setovima. Mislim da će se sve kretati u tom pravcu u narednih nekoliko godina".
Znamo da podržavaš mlade snage na tvom izdavačkom lejblu. Ima li neko koga bi posebno izdvojio kao zaista jedinstvenog?
"Definitivno! Njegovo ime je Lion, i nevjerovatno je talentovan DJ i producent. Jako sam ponosan na njega, on je posle izdanja na mojoj etiketi postao zaista ekskluziva, danas ga svi žele. Ljudi poput Karla Koksa i Pita Tonga ga jako hvale, gomila izdanja mu izlazi uskoro na različitim etiketama. On je zaista ekstremno i višestruko talentovan, ima 19 ili 20 godina i stvara muziku s lakoćom s kojom večera. Dođe u studio i posle dva sata izađe s gotovim izdanjem, a ja ne mogu da verujem svojim očima. Ja sam celi život u tome i trebaju mi nedelje pre nego što u potpunosti završim pesmu. On to obavi za dva sata... Osim njega, ima tu još mnogo zaista sjajnih muzičara, ali na njega sam posebno ponosan".
(Vesna Kerkez, MONDO)
Kada negde nastupaš prvi put, kao ovde, da li insistiraš na proverenim hitovima u setu, ili na novim stvarima?
"Prvi put sam u Crnoj Gori i publika i klub su mi skroz nepoznati, ali nije da stalno igram na sigurne hitove. Pripremio sam tri premijere, pesme koje su nedavno izašle iz studija, kao i gomilu stvari koje će tek da zažive među publikom, a čije autore želim da podržim".
Šta tvoje nastupe čini uspešnim, a žurke nezaboravnim?
"Komunikacija s ljudima, naravno. Moj posao je, ne samo da sviram, nego i stvaram atmosferu, pozitivne vibracije, muzikom koju puštam i u kojoj uživam. Moj je zadatak i učinim da se ljudi izgube u muzici... Ta veza je istinska čarolija, koju zajedno stvaramo. Ipak, ne dešava se to stalno, ta suptilna veza zavisi od mnogo stvari... Ali, kad se desi – čarobno je".
Svirao si i na ovogodišnjem, jubilarnom EXIT festivalu. Kako je bilo za promenu pojaviti se s nekim u back to back setu, a ne sam?
"Da, ove godine nastupio sam treći ili četvrti put na EXIT festivalu, i, po meni, situacija kad dva DJ-a sviraju naizmenično je više odgovarajuća za afterhour klubove. Jer, suština takvog sviranja je zabava za DJ-eve i ekipu, posle nekog seta ili žurke. Ipak, ima nekoliko ljudi, poput Saše i Džona Digvida, koji su karijere izgradili na takvim nastupima. Ipak, to nije nešto što ja inače radim, na primer, sa Li Baridžem sam zajedno svirao samo dva puta u karijeri. Tako da je celi taj koncept EXIT festivala bio pomalo rizičan, ali je na kraju ispalo sjajno".
S obzirom da se ovim poslom aktivno baviš skoro dve decenije, da li ti nedostaje vreme ilegalnih žurki s početka devedesetih, ili misliš da su muzika i elektronska scena bolje danas?
"Muzika i energija su mnogo bolje danas, nego u vreme kada sam ja počinjao da se bavim njome. Ali, iako danas mnogo više ljudi sluša i prati ovu muziku, i produkcija i scena su svakako kvalitetnije, tada je postojala misterija, i znali smo da započinjemo, da smo deo nečega ogromnog, što tek treba da zaživi. Danas je svakako zaživelo, i više od toga. Od tada je neslućeno porastao kvalitet izvođača, produkcije, festivala i industrije. Ipak, osećaj da učestvujete u stvaranju nečeg zaista velikog, koji smo imali na početku, ne može se ponoviti".
Čemu da se nadamo u budućnosti kada je tvoj rad u pitanju?
"Ne volim da pravim dalekosežne planove, jer ih retko ispoštujem. Trenutno najviše želim i planiram da se iz letnjeg rasporeda nastupa izvučem živ i zdrav, a krajem leta imam zakazanu zaista veliki turneju po Americi, koja podrazumeva tri nedelje i 15 nastupa. Posle toga, planiram da se malo odmorim i vratim u studio. A onda ću da vidim šta želim da radim. Jako se trudim da stalno poboljšavam kvalitet izdavačke etikete i ljudi čiji rad izlazi na njoj".
Kako vidiš muziku narednih godina?
"Muzika stalno prolazi jednake cikluse, to je ono što sigurno znam, a do sada sam ispratio pun ciklus četiri ili pet puta u karijeri. Ono što je najuzbudljivije u house i techno muzici su old school elementi, ideje i aranžmani koji su nastali prije pola veka i koji ponovo zažive kroz elektroniku. Mislim da će sledeći ciklus biti drugačiji, i da će DJ-evi sve više postajati live seteri, koji će puštati samo svoju muziku ili samo svoje ideje, umesto tuđih pesama, kao do sada. Radimo to već 20 godina i za to vreme mnogo se toga promenilo. Prvenstveno, ako si DJ, moraš da budeš i producent i nastupaš s live setovima. Mislim da će se sve kretati u tom pravcu u narednih nekoliko godina".
Znamo da podržavaš mlade snage na tvom izdavačkom lejblu. Ima li neko koga bi posebno izdvojio kao zaista jedinstvenog?
"Definitivno! Njegovo ime je Lion, i nevjerovatno je talentovan DJ i producent. Jako sam ponosan na njega, on je posle izdanja na mojoj etiketi postao zaista ekskluziva, danas ga svi žele. Ljudi poput Karla Koksa i Pita Tonga ga jako hvale, gomila izdanja mu izlazi uskoro na različitim etiketama. On je zaista ekstremno i višestruko talentovan, ima 19 ili 20 godina i stvara muziku s lakoćom s kojom večera. Dođe u studio i posle dva sata izađe s gotovim izdanjem, a ja ne mogu da verujem svojim očima. Ja sam celi život u tome i trebaju mi nedelje pre nego što u potpunosti završim pesmu. On to obavi za dva sata... Osim njega, ima tu još mnogo zaista sjajnih muzičara, ali na njega sam posebno ponosan".
(Vesna Kerkez, MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.