Počeo je najpoznatiji muzički festival sveta. Koačela će se ove godine održavati od 12. do 14. aprila, i od 19. do 21. aprila. Nastupaju neke od najvećih muzičkih zvezda današnjice, poput Lane Del Rej, Šakire, Sabrine Karpenter, Blur, Ice Spice, Doja Cat, No Doubt.
Iako mnogi godinama naglašavaju da bi suština Koačele trebala da bude muzika, to već dugo nije tako. Koačela je postala nezaobilazno mesto za influensere i tiktokere, koji su tamo da bi bili viđeni. Na ovom mestu nastaju i diktiraju se novi modni trendovi, a festival koji je nastao 1999. godine i danas je najvažnija modna pista sveta. Hajdi Klum ne zaobilazi ovaj događaj godinama.
Kako je sve počelo?
Koačela se uvek odvija u aprilu, u Empire Polo Clubu u Indiju u Kaliforniji. Festival je nastao zahvaljujući grupi Pearl Jam i njihovom sukobu s agencijom Ticketmaster. Pearl Jamovci su odbijali da sviraju u prostorima koji su bili vezani s Ticketmasterom, pa su pronašli Empire Polo Club, smešten usred pustinje, i odlučili da tamo nastupaju i tako dokazažu da su ljudi spremni putovati bilo gde da bi uživali u dobroj muzici.
Sve se dogodilo 1993, a već 1999. godine na istom mestu nastala je Koačela. Prvi izvođači bili su Beck, The Chemical Brothers, Tool, Morrissey i Rage Against the Machine, a ulaznice su se prodavale za 50 dolara. Već te prve godine Koačela je stekla titulu "anti-Woodstocka" jer su izvođače birali prema umetničkom izražaju, a ne po popularnosti na radijskim listama.
Već 2012. godine festival je postao toliko popularan da se te godine održao tokom dva vikenda s istim "lineupom". Mnogi su smatrali da je to veoma rizičan potez i da bi mogao uništiti organizatore, ali ulaznice za oba vikenda prodate su u roku od tri sata. Što se muzike tiče, Koačela nudi nešto za svakoga - od elektronike do indie rocka. Nastupali su tu i Guns'n'Roses, Lejdi Gaga, Džej Zi, Bijonse, Džastin Biber i mnogi drugi.
Nisu hteli reklame, a danas su najveća modna reklama sveta
U prvim godinama festivala organizatori su odbijali svako sponzorstvo i nisu želeli isticati reklame na pozornicama, tvrdeći da se to protivi njihovim načelima te da bi na pozornici trebao biti samo bend. U međuvremenu, kako je Koačela rasla, organizatori su popustili i pristali su na saradnju s nekim brendovima, ali i dalje odbijaju velike reklame na pozornicama.
BONUS VIDEO:
(Index.hr/MONDO/M.C)
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!