Madonine (47) tri pesme nalaze se na listi najprovokativnijih spotova u istoriji, od kojih se pesma "Like A Prayer" nalazi na prvom mestu po izboru gledalaca muzičke televizije MTV.

Transgresivni spotovi su provokativni i na neki način krše uobičajene norme ponašanja ili viđdjnja sveta, pa je tako svojevremeno Vatikan osudio spot "Like A Prayer" (1989), u kojem američka pop zvezda upućuje pohotljive poglede Hristu crne puti.

Na listi su i njeni spotovi "Ray Of Light" (1998) koji je na četvrtom mestu i "Vogue" (1988) na petom mestu.

Na drugom mestu liste je Britni Spirs sa spotom "Baby One More Time" (1999), u kome igra u školskoj uniformi sa puno izazovnih poza.

Na trećem mestu je Majkl Džekson sa video spotom "Thriller" snimljenim 1983. godine. "Kralj popa" koreografiju izvodi na groblju, okružen zombijima - živim mrtvacima.

Ovi spotovi "nisu samo odlični instrumenti promocije, to su takodje svedočanstva o istoriji pop muzike", komentarisao je Mardi Kot, podpredsednik MTV-a za Veliku Britaniju i Irsku, prenele su agencije.

Američki muzički televizijski kanal, koji ove godine proslavlja 25. godišnjicu postojanja, 1. avgusta će objaviti kompletnu listu od 100 nagradjenih spotova.