• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zatvoren 23. Beogradski džez festival

U utorak je posle osam dana intezivnog muziciranja u mnogim prostorima Beograda, radno - uz muziku, zvuke avangardnog džeza u Rex - u, i latino zvuka u Bitef Art kafeu, zatvoren 23. Beogradski džez festival.

U utorak je posle osam dana intezivnog muziciranja u mnogim prostorima Beograda, radno - uz muziku, zvuke avangardnog džeza u Rex - u, i latino zvuka u Bitef Art kafeu, zatvoren 23. Beogradski džez festival.

Poslednji dan festivala ponudio je koncerte sopran, alt i tenor saksofonistkinje i kompozitora Loti Anker iz Kopenhagena, jedne od vodećih ličnosti evropske free-jazz i avangardne scene, i njenog tria kao i tria jednog od najboljih francuskih džez gitarista, Marka Dukrea.

I jedan i drugi trio svirao je za odabranu i radoznalu publiku genezu svojih istraživanja na polju forme i zvuka.

Ponoćni program u Bitef Art kafeu otvorila je posebna gošća oraganizatora ovog segmenta programa, mlada pevačica iz Britanije Džulijet Rasel, dok su u maniru prave fieste oktobarsku noć razmrdali Laki latino i njegov bend nastao u Amsterdamu od muzičara zanimljivo pomešanog porekla - Srbija/ Slovenija/ Surinam/ Holandija.


Od ove godine manifestacija od posebnog značaja za grad Beograd, 23. Beogradski džez festival, njegovi organizatori i umetnički savet su već prve godine uspli da opravdaju poverenje ukazano od strane Skupštine grada, i da bez pompe u više gradskih prostora prikaže impresivnu plejadu vrhunskih instrumentalista i kompozitora svetske scene.

Tako su u Beogradu gostovali i dali odlične koncerte: Djanluidji Trovezi, klarinetista, saksofonista i kompozitor, zatim jedan od najboljih bubnjara sveta, promoter sopstvene škole bubnjeva - beogradjanin Marko Djordjević, zlatni glas Portugala - Maria Žoao, legenda švedskog i evropskog džeza - pijanista i kompozitor Bobo Stetson, Ravi Koltrejn i drugi.


Kao deo ponoćnog programa prezentovani su kvalitetni nastupi: izuzetni pijanista mladje generacije u koga engleski džez polaže velike nade, Dejv Semplton i njegov kvartet, norveški gitarista Elvin Arset sa svojim triom, a nisu izostali ni domaći muzičari - Pera Džoe, Lazar Tošić, - domaći bubnjar internacionalne karijere, koji je na festivalu slavio 20 godina solo karijere, Vasil Hadžimanov, značajna figura za popularizaciju džeza kod nas, a domaći istrani muzičari mešali su se na kasnim džemsešnima na veliko zadovoljstvo publike promenljive brojnosti.

Otkazivanje nastupa, Di Di Bridžvoter, najkomercijalnije zvezde ovogodišnjeg festivala, nije izazvalo značajnije vraćanje karata na blagajne, niti uticalo na beogradsku publiku da te večeri u Centru Sava uživa uz nastup kvarteta jednog od centralnih likova fri džeza, saksofoniste Arčija Šepa uz bend iz Tandžira - Dar Gmawa, i zamenu za Di Di - The Five Corners Quintet, mladi džez - dens sastav iz Finske, koji je te večeri nastupio i u prepunom Bitefu, oduševivši publiku.

Najveći trijumf, pred prepunom salom "Kolarca", doživeo je basista izraelskog porekla i američke karijere Avišaj Koen, nazvan od strane magazina " DownBeat,", "vizionarom globalnih proporcija", izdvojivši se kao instrumentalista posebnog stila i kompozitor zapaženih albuma.

Avišaj je svakim trenutkom na bini, fascinantnim muziciranjem na kontrabasu kroz muziku neodredjene forme, savremenog "gruva" i posebne energije, savršeno predstavio svoju umetničku viziju i potpuno zaslužio ovacije na kraju nastupa.

I on sam je beogradsku publiku nazvao "najboljom" u toku mesec i po dana neprekidnog muziciranja na starom kontinentu.

Ono što je publika ovog festivala svakako pokazala je velika ljubav, sofisticiranost i otvorenost za aktuelne forme koje su ove godine upakovane pod nazivom "striktno džez" i prezentovale nam sve osim dosade.

Najšira publika je ta koja posmatra džez kroz stereotip saksofoniste zlatnog doba "njujorške scene" prošlog veka, ili kroz beskonačne varijacije džez - roka osamdesetih, što daje netačnu sliku svakog, pa i beogradskog džez festivala.

Džez je danas živo, široko muzičko polje na kome rastu najneočekivaniji zvuci, forme i oblici a nastanjuju ga najvrsniji stvaraoci epohe.


Tekst i foto: Vela Veljković, MONDO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE