• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Istraživanje: Slaba ponuda domaćih kanala

Četiri nacionalne televizijske stanice gledaocima dnevno nude šest sati vesti i drugih informativnih emisija, 3,5 sati serija i filmova, 3,5 sati zabavnih emisija, dva sata reklama i sat sportskog programa, rezultati su istraživanja Novosadske novinarske škole.

Četiri nacionalne televizijske stanice, RTS 1, RTS 2, TV Pink i TV B92 gledaocima dnevno nude šest sati vesti i drugih informativnih emisija, 3,5 sati serija i filmova, 3,5 sati zabavnih emisija, dva sata reklama i sat sportskog programa, rezultati su istraživanja Novosadske novinarske škole.

Istraživač Instituta društvenih nauka Jovanka Matić predstavila je rezultate istraživanja koji su sprovedeni od 10. do 16. novembra 2008. godine, od šest sati ujutro do ponoći.

Matić je rekla da je po broju emisija programska ponuda velika, jer svaka od ove četiri televizije emituje 27 emisija, uključujući i reprize, tokom 18 sati.

Po sadržaju, programska ponuda je siromašna, rekla je ona, jer od 11 registrovanih vrsta programa, na sve četiri televizije preovlađuje pet vrsta - informativni, igrani, zabavni, oglasni i sportski program.

Kultura i umetnost su izrazito zanemarene oblasti programa, rekla je Matić, kao i dečiji program i obrazovni program.

Javni servis nudi raznovrsniji program nego komercijalne stanice, ali je RTS 1, zarad trke u rejtingu sa TV Pink i TV B92, prepustio drugom programu RTS ulogu javnog servisa i najveću raznovrsnost programa, ocenila je Matić.

Najsiromašniju ponudu ima TV Pink, pokazalo je istraživanje, jer ne postoji sportski program, obrazovni, niti kulturno-umetnički, dok je dečiji program zastupljen samo 31 minut nedeljno.

Matić je rekla da TV B92, osim pomenutih pet vrsta programa, ima obrazovne i dečije emisije, ali njihovo trajanje je kraće od oglasnog programa.

Prema njenim rečima, rezultati istraživanja su pokazali da se, kada je reč o programskoj raznovrsnosti programa izdvajaju tri celine - TV Pink kao izrazito komeracijalna televizija sa velikim oglasnim prostorom, RTS 2 sa funkcijom javnog servisa, dok su između njih RTS 1 i TV B92 sa sličnom ponudom.

Informativni program čini trećinu programske ponude, pa četiri stanice dnevno nude 19 emisija, igrani program čini petinu ukupne ponude sa 18 igranih emisija dnevno, dok zabavni program čini 20 emisija po jednom danu.

Kada je reč o dečijem programu, ocenila je Matić, crtani filmovi su najčešći sadržaj, dok su emisije napravljene specijalno za decu malobrojne, dok neke poput emisije TV Pink "City kids" i ne mogu biti svrstane u dečiji program.

Komercijalne televizijske stanice nemaju nikakvu formu kulturno-umetničkog programa, rekla je Matić, dok i javni servis zanemaruje ovaj žanr.

(FoNet)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE