Televizijsko reklamiranje nehranljivih prehrambenih proizvoda, kao što su grickalice, i gaziranih napitaka trebalo bi zabraniti pre devet sati uveče, kako bi se pomoglo u suzbijanju sve veće gojaznosti dece, predložila je britanska Agencija za standardizovanje prehrambenih proizvoda (FSA).

Ova preporuka je stroži odgovor na problem gojaznosti od predloga službe za regulisanje TV emitovanja "Ofkom" (Ofcom).Zabrana reklamiranja hrane s visokim sadržajem masnoće, šećera i soli u dnevnom periodu bila bi "realniji pristup" tom problemu od predloga "Ofkoma", smatra FSA.

"Ofkom" je predložio tri potencijalne mere za smanjenje gojaznosti dece, koja je povećana sa 9,6 odsto ukupne britanske populacije dece od dve do 10 godina 1995. godine, na 15,5 odsto 2002, izvestio je Rojters, pozivajući se na vladine podatke.

Jedna od njih bi zabranjivala svako reklamiranje hrane i pića tokom TV programa pravljenih specijalno za decu, ili namenjenih deci mladjoj od devet godina.

Druga mera bi koristila slične kriterijume, ali bi se odnosila samo na nehranljive prehrambene proizvode s visokim sadržajem masnoće, soli i šećera, dok bi treća opcija predvidjala ograničenje broja reklama hrane i napitaka prikazanih u jednom satu programa u bilo koje vreme kada deca najverovatnije gledaju TV.

Sva tri predloga uključuju ograničenja sadržaja reklama, kao što je zabrana učešća poznatih ličnosti i licenciranih likova u reklamama usmerenim na decu mladju od 10 godina.

Potrošačke zdravstvene grupacije, kao i FSA, lobiraju za potpunu zabranu reklamiranja nehranljivih proizvoda na televiziji pre devet sati uveče.

(Tanjug)