Ministri kulture EU podržali su predlog da program na televizijskim stanicama ubuduće može biti prekidan radi emitovanja reklamnih poruka svakih 30, umesto sadašnjih 45 minuta.

Ministri su, kako se navodi u izveštaju agencije ČTK, razgovarali o smernicama "televizije bez granica", koje bi trebalo da zamene dosadašnja pravila ustanovljena još 1997. godine, uzimajući u obzir brzi tehnološki razvoj poslednjih nekoliko godina.

Prema predlogu, koji još mora da razmatra i Evropski parlament, važiće kao i do sada pravilo da tokom jednog sata televizijskog emitovanja bude maksimalno 12 minuta reklama.
Neće, medjutim, postojati sadašnji limit od tri sata reklama za jedan dan.

Filmovi i informativne emisije moći će da budu prekinuti samo jednom za 30 minuta (do sada je limit bio 45 minuta), isto važi i za dečje emisije koje traju više od pola sata, dok će ostali programi moći da budu prekidani bez ograničenja.

Najžešću debatu ministri su vodili oko reklame poznate kao "product placement", odnosno stavljanja simbola konkretnog proizvoda u ugao ekrana tokom emitovanja filma.

Predlog, uopšteno, zabranjuje "product placement", ali ostavlja zemljama članicama Unije mogućnost da ga dozvole, s tim da se pri emitovanju tih emisija ne sme direktno pozivati na kupovinu proizvoda.
Neke zemlje, medju kojima su i Švedska, Irska, Letonija, Litvanija, Belgija, Austrija i Luksemburg bili su protiv danas usvojenog kompromisa.

Opšte uzev, emiteri televizijskog programa rukovodiće se pravilima zemlje u kojoj imaju sedište.
Ukoliko se, medjutim, ustanovi da neki emiter ima sedište u nekoj državi samo zbog toga da bi izbegao pravila zemlje u kojoj emituje svoje programe, ta zemlja se može obratiti odboru koji je zadužen da rešava sporna pitanja, navedeno je u saopštenju finskog predsedništva EU.

Evropski parlament bi o predloženim smernicama "televizije bez granica" trebalo da pregovara u decembru.

(Tanjug)