• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Piplmetar sve vidi i sve zna

Televizijske stanice su nekada gledanost svojih emisija proveravale samo ”dnevničkim” istraživanjima u kojima je od učesnika traženo da vode neku vrstu dnevnika o tome koje programe gledaju. Danas postoji mnogo precizniji i jednostavniji način - ugradnja piplmetra u televizore.

Televizijske stanice su nekada gledanost svojih emisija proveravale samo ”dnevničkim” istraživanjima u kojima je od učesnika traženo da vode neku vrstu dnevnika o tome koje programe gledaju.

Danas postoji mnogo precizniji i jednostavniji način - ugradnja piplmetra u televizore.

”Podaci dobijeni piplmetrom su precizni, brzo se dobijaju i obradjuju. Do 11 sati pre podne tačno se zna šta je gledala Srbija prethodnog dana, dok se ranije, tokom nedeljnih istraživanja, čekalo i po tri sedmice na rezultate”, rekao je za Tanjug Darko Broćić direktor kompanije "AGB Nilsen Media Research”.

Piplmetrima se registruje svaki prelazak sa kanala na kanal, a u obradi podataka računa se svaki minut koji gledalac provede gledajući odredjeni program.

"TV stanice brzo dobiju informacije o tome šta je gledano, pa emisije u skladu sa tim dobijaju bolje ili lošije pozicije. Programska šema najvećih TV stanica u ovom trenutku u najvećoj meri zavisi od podataka o gledanosti", istakao je Broćić.

Savetnik za elektronske medije nevladine organizacije za unapredjenje medija "Ajreks" (IREX) Dragan Kremer objasnio je da se programski urednici od uvodjenja piplmetara nalaze pred "pravom programskom slagalicom" jer ne razmišljaju samo o svojoj šemi, odnosno o tome koji sadržaji će da idu jedni iza drugih, već gledaju i "šta za to vreme radi konkurencija".

Uprkos prednosti piplmetara većina zemalja ih ne koristi jer je njihovo postavljanje skupo, pa je preduslov njihove isplativosti da se na tržištu oglašavanja "vrti" odredjena količina novca.

Od zemalja bivše SFRJ piplmetri su prvo uvedeni u Sloveniji 1998. godine, 2002. godine u Srbiji, šest meseci kasnije i u Hrvatskoj, a postoje i pokušaji da se uvedu u Bosni i Hercegovini i Makedoniji.

Uvodjenje elektronskih istraživanja nije u potpunosti istisnulo dnevnička istraživanja. Njih još koristi i "Ajreks" za ispitivanje gledanosti lokalnih medija u okviru velikog istraživanja "Koga gleda Srbija".

Piplmetre u većini zemalja uvodi samo jedna firma i njene podatke svi prihvataju, a pitanje "nezavisnosti" ovih podataka se i ne postavlja. Iako su pretplatnici najčešće velike televizije i oglašivači "AGB Nilsen" je vlasnik podataka i prodaje ih različitim klijentima.

Piplmetri su elektronski uredjaji nalik "kutijicama sa softverom" koji se ugradjuju u televizor uz pristanak ispitanika. Uz njih se dobija i neka vrsta daljinskog upravljača preko kojeg se ukućani "prijavljuju" i "odjavljuju" kada udju i izadju iz prostorije u kojoj se gleda televizija, pa se zna ne samo koji se program gleda u domaćinstvu, već i koliko osoba gleda program.

Prema podacima "AGB Nilsena", piplmetrarskim istraživanjem obuhvaćen je reprezentativni uzorak od 890 domaćinstava.

Poslednje veliko "Ajreksovo"istraživanje "Koga gleda Srbija", sprovedeno u novembru 2006. pokazalo je da RTS, Pink i B92 zajedno drže više od 83 odsto ukupne gledanosti.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE