U vremenu dominacije raznih rijaliti programa, jedan kviz prkosi konceptom koji se ne menja godinama, pitanjima koje ne vređaju nikoga i skromnim nagradama.

"Mislim da bi stručnjaci o tome imali što šta da kažu, ali ja kao laik mislim da kvalitet ipak pobeđuje na kraju. Postoje ti neki programi koji su trenutno moderni, pa svi prate šta će tamo da se desi, ali to je prolazno, jer je u pitanju isprazan sadržaj koji ne nudi kvalitet", tumači uspeh kviza urednica Slavica Ćirković.

A uspeh je, zaista, neverovatan. "Slagalica" je uvek među tri najgledanije emisije na svim televizijama, a nekad je gledanija i od Dnevnika.

Osim po rejtingu, ovaj kviz je jedinstven i po tome što traje 20 godina, a nedavno je emitovana 5.300. epizoda.

Prva epizoda emitovana je 22. novembra 1993. godine i tada se kviz zvao "Muzička slagalica" i vodio ga je Ivan Bauer, danas narodni poslanik.

Od tada, izmenjalo se četiri urednika i više od 20 voditelja, a kao zaštitno lice istakla se supervizorka Milka Canić, poznata po legendarnom "Dobro veče“. Gospođa Canić je trenutno na bolovanju, ali se čitava ekipa nada da će im se uskoro ponovo pridružiti.

Važan deo ovog uspešnog tima čine i stručnjaci zaduženi za sastavljanje pitanja.

"S obzirom na to da 'Slagalica' ide svakodnevno, za jednu nedelju snimanja potrebno je sastaviti po 200 pitanja, samo za igru 'Ko zna zna', a sve ostalo puta dva, jer svaki takmičar ima svoj zadatak“, objašnjava urednica Ćirković i dodaje da pitanja ne smeju da se ponavljaju, ne smeju da budu uvredljiva i moraju da budu rešiva.

No, u dugoj tradiciji "Slagalice" bilo je svakakvih zgoda i nezgoda. Tako će ostati upamćen takmičar Slavoljub koji je uspeo da ostvari neverovatnih -5 bodova. Podneo je to junački, ali bilo je i onih koji nisu bili spremni da sportski prime poraz.



Jedan kandidat je čak demonstrativno napustio studio, tvrdeći da mu je pokradeno 10 bodova. Ta emisija ušla je u istoriju i zbog toga što je, iznervirana situacijom, Milka Canić rekla još nešto osim poznatog "Dobro veče".

"Dešavaju se neprijatne situacije, ali možemo da se pohvalimo da su one zaista retke. Mi kao ekipa smo prijatni i trudimo se da ako takmičaru nešto nije jasno, mi to objasnimo i proverimo, tako da niko ne bude oštećen, ali ima raznih ljudi", objašnjava voditeljka Marija Veljković.

Iako se koncepcija kviza godinama nije menjala, interesovanje kandidata,čak i onih mlađih generacija, se ne smanjuje.

"Odlučio sam se da učestvujem u kvizu zato što je najpopularniji, moja cela porodica ga gleda, a i nekako je najpristupačniji", rekao nam je Bojan Nikolić, takmičar i student Vojne akademije.

Sudeći po popularnosti "Slagalice", u Srbiji znanje još nije ispalo iz igre.

(MONDO/Marija Atanasković)