Gradjani Srbije najviše gledaju informativno-političke emisije na prvom programu javnog servisa RTS, a slede emisije na Studiju B, B92, TV Vojvodini, Enter, Pink i Košavi i na kraju Avali, rekao je izvršni direktor AGB "Nilsen Medija Risrč" Darko Broćić.
Gradjani Srbije najviše gledaju informativno-političke emisije na prvom programu javnog servisa RTS, a slede emisije na Studiju B, B92, TV Vojvodini, Enter, Pink i Košavi i na kraju Avali, rekao je izvršni direktor AGB "Nilsen Medija Risrč" Darko Broćić.Podaci dobijeni piplmetarskim merenjem pokazali su da je gledanost poltičkih emisija na RTS 30,4 odsto, Studiju B - 25,7 odsto, na B92 - 21,9 odsto, TV Vojvodini - 18,9 odsto, TV Enter - 12,3 odsto, Pink i Košava po 11,4 odsto i na Avali - 8,2 odsto.
Istraživanje sprovedeno na uzorku od 2.575 ljudi od januara do maja 2007. pokazalo je da muškarci informativno-političke emisije uglavnom gledaju na Avali, Enteru i RTS-u, a žene na Pinku i Studiju B.
Stariji gradjani emisije tog tipa najviše prate na RTS i TV Vojvodina, dok mladji ljudi gledaju Foks (FOX), Pink i Košavu, rekao je Broćić na konferenciji za novinare u beogradskom Medija centru, o gledanosti političko-informativnih emisija na televizijama u Srbiji.
"Ljudi sa visokim i višim obrazovanjem u Beogradu najviše gledaju Enter i Studio B, a na nacionalnom nivou najviše se gleda B92", istakao je Bročić.
Gradjani nižeg obrazovanja najviše gledaju informativne emisije na RTS-u i Pinku.
Od emisija tog tipa, najgledaniji su dnevnici, vesti, jutarnji program i hronika.
Od ostalih emisija iz informativno-političke produkcije na RTS je najgledanije "Oko" sa 712.000 gledalaca u proseku, pa Beogradska hronika sa 68.000, "Oko magazin", sa 640.000 i "Upitnik" sa 583.000 gledalaca.
Na ostalim televizijama najgledanije emisija je "Insajder" TV B92 sa 555.000 gledalaca, a slede "Jedinica", "Utisak Nedelje", "Poligraf", "Replika", "Timofejev", "Piramida" i "Sudar".
"Gledanost zavisi od teme i gostiju", naglasio je Broćić.
Direktor "Stratedžik marketinga" Srdjan Bogosavljević istakao je da je Pink omiljena televizija u Srbiji sa 39 odsto uglavnom mladje publike, a slede B92 sa 30 odsto, RTS 1 sa 19 odsto uglavnom starijeg gledališta. Ostale stanice prati 12 odsto populacije.
Istraživanje "Stratedžik marketinga" radjeno je na uzorku od 1.029 ispitanika uzrasta od 10 do 70 godina u Srbiji bez Kosova.
Obrazovni i dečiji program najviše se gleda na RTS-u, sportski program i kvizovi na B92, a muzičko-zabavni sadržaj na televiziji Pink, naveo je Bogosavljević, dodajući da nema bitnijih promena u odnosu na prethodna istraživanja.
(Beta)