Evropska komisija je Italiji uputila zvanično upozorenje zbog kršenja propisa o reklamiranju, pošto je ustanovljeno da na italijanskim televizijama reklame imaju preveliki udeo u programu.
Evropska komisija je Italiji uputila zvanično upozorenje zbog kršenja propisa o reklamiranju, pošto je ustanovljeno da na italijanskim televizijama reklame imaju preveliki udeo u programu."Televizijskim stanicama su potrebni oglašivači i obrnuto, ali mora da postoji i efikasna zaštita potrošača. Ono što nam je zaista potrebno je odgovorno oglašavanje", ocenila je u saopštenju evropski komesar za informaciono društvo i medije Vivijan Reding, prenosi agencija DPA.
U saopštenju se navodi da je nezavisno istraživanje pokazalo da TV stanice u Italiji emituju više od maksimalno dozvoljenih 12 minuta reklama po satu programa i da redovno krše propis po kojem interval izmedju dva reklamna bloka ne sme da bude manji od 20 minuta.
Pomenuti propis se najčešće krši tako što se emituju takozvani "telešop spotovi", u kojim oskudno obučene medijske zvezdice ili mlade glumice izvode dvominutni skeč u kojem reklamiraju odredjeni proizvod. Te reklame nisu uključene u ograničenje od 12 minuta po satu programa, pošto se vode pod imenom "specijalni program".
Komisija je takodje uputila Italiji kritiku zbog toga što reklame TV kuća za sopstvene emisije i proizvode ne smatra reklamom.
Italijanska vlada ima na raspolaganju rok od dva meseca da odgovori na optužbe Evropske komisije.
(Tanjug)