U Srbiji je stupio na snagu Zakon o oglašavanju, koji bi znatno trebalo da „rastereti“ programe domaćih stanica reklama i olakša život običnog gledaoca.
Zakonom o oglašavanju je određeno da je u okviru jednog punog sata emitovanog programa na komercijalnim televizijskim stanicama dozvoljeno prikazati najviše 12 minuta reklama, dok se u jednom punom satu programa javnog radiodifuznog servisa (RTS) može prikazati najviše šest minuta oglasnih poruka. Samim tim, smanjiće se broj reklama koje će biti emitovane, ali, s druge strane, to će verovatno dovesti do poskupljenja oglasnog prostora na našim TV stanicama.
„Zakoni se selektivno primenjuju pa zato i imamo haos u etru, kao i na marketinškom tržištu. Republička radiodifuzna agencija, u skladu sa Zakonom o radiodifuziji, kontroliše da li se mediji pridržavaju propisa, i emiteri će, ukoliko prekrše pravila, morati da plaćaju visoke kazne (od 100.000 do 1.000.000 dinara). U slučaju da emiter svakodnevno krši zakon, osim novčanih kazni, predviđeno je izricanje prvo interne, a zatim i javne opomene, a u najdrastičnijim okolnostima i privremena zabrana obavljanja delatnosti“, izjavio je za Blic Aleksandar Vasić, zamenik predsednika Saveta Radiodifuzne agencije.
Ako sportski, kulturni ili sličan dogadjaj koji se prenosi ima pauze (poluvreme, tajm-aut i slično) oglasne poruke se mogu prikazivati samo u pauzama. Prenosi medjunarodnih sportskih dogadjaja od nacionalnog značaja (Olimpijske igre, svetska i evropska prvenstva i slično) posredstvom javnog radiodifuznog servisa mogu se prekidati emitovanjem oglasnih poruka najduže devet minuta po satu.
Filmovi se mogu prekidati reklamama jednom na svakih 45 minuta. U emisijama vesti i dokumentarnim emisijama emitovanje oglasnih poruka dozvoljeno je ako ti programi traju duže od 30 minuta. Zakonom o oglašavanju zabranjeno je i reklamiranje duvanskih proizvoda i alkoholnih pića, sa izuzetkom piva i vina.
Blic ocenjuje da će Zakon o oglašavanju morati da bude dopunjen zbog izvesnih propusta, posebno u vezi sa emitovanjem reklama na elektronskim medijima.
(Mondo)