• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako do mesta u gradskom prevozu

Iako smo vaspitavani da ljubazno zamolimo za nešto, psiholozi tvrde da se do mesta u prepunom autobusu ne dolazi rečima "molim Vas".

Iako smo vaspitavani da ljubazno zamolimo za nešto, psiholozi tvrde da se do mesta u prepunom autobusu ne dolazi rečima "molim Vas".

Prema psihologu Stenliju Milgramu, najjednostavniji način da dobijete mesto u prevozu je da ga zatražite, odnosno pitate nekoga da ustane. Milgram je sedamdesetih godina poslao svoje studente da u praksi testiraju ovu tvrdnju, i ispostavilo se da je tačna, piše "Politikin zabavnik".

Čak 68 odsto putnika ustupilo je mesto studentima, koji su to jednostavno od njih zatražili.

Ova taktika "pali" i van prevoza - doktorka Elen Langer sa Harvarda dokazala je da će ljudi reagovati na bilo kakvo objašnjenje, ali ne i na ljubaznu molbu.

Tako su njeni istraživači stajali u redu u fotokopirnici, i pitali osobe ispred sebe da ih puste preko reda. Sa "običnim" pitanjem "izvinite, mogu li da fotokopiram nešto", 60 odsto je uspešno prošlo preko reda.

Iznenađuju rezultati pitanja sa objašnjenjem! Čak 94 odsto istraživača pušteno je napred, zbog pitanja "izvinite, mogu li da fotokopiram nešto".

Najnelogičnije objašnjenje donelo je približan rezultat. Rečenica "izvinite, mogu li da fotokopiram nešto, jer moram nešto da fotokopiram" (?!) imala je učinak od čak 93 odsto.

Naoružajte se osmehom, čvrstim stavom i nelogičnim objašnjenjima, i samo napred!

(MONDO, foto sajt GSP)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE