Najpopularnija plavuša na planeti Barbi širom sveta proslavlja svoj 50 rođendan i odlično se drži!

Pravo ime joj je Barbi Milisent Roberts, visoka je 28,75 santimetara, ima četiri sestre, jednog bivšeg „večitog verenika“ i gomilu statusnih simbola.

Barbi je iz Vilouza, iz američke države Viskonsin, a prvi put se pojavila skromno, u crno-belom kupaćem kostimu na pruge i konjskim repom koji je njen zaštitni znak. Tokom sledećih pet decenija postala je najprodavanija lutka u SAD i celom svetu.

"Mattel“ je predstavio Barbi, tinejdžerku manekenku, sumnjičavim kupcima igračaka na godišnjem Sajmu igračaka u Njujorku, 9. marta 1959. godine. Prva lutka prodata je za tri američka dolara, a 27.450 dolara je najviša cena dostignuta na aukciji originalne, potpuno nove Barbi lutke iz 1959. godine. Od 1959. godine proizvedeno je više od milijardu modnih artikala za Barbi i prijatelje, a oblačili su je najpoznatiji svetski kreatori, njih 70.

Ona toliko voli modu da je kompanija "Matell“ u isto vreme i jedan od najvećih proizvođača odeće na svetu. Kompanija je angažovala 50 dizajnera da bi se Barbi za svoj jubilej predstavila na modnim pistama sveta.

Tokom života Barbi je promenila 108 karijera, 50 nacionalnosti i čuvala 50 ljubimaca, uključujući pse, konje, ponije, mačke, papagaja, šimpanzu, pandu, lava, žirafu i zebru.

Barbi je nastala tako što je Rut Hendler, suosnivač kompanije "Mattel“, gledajući svoju kćerku kako se igra sa lutkama od papira, došla na ideju da napravi trodimenzionalnu igračku, pod imenom Barbi.

"Čitava moja filozofija o Barbi bila je da preko lutke devojčica može biti sve ono što poželi. Barbi je uvek predstavljala činjenicu da žena ima izbor", rekla je Rut Hendler.

Najprodavanija lutka ikada bila je "Total Hair“, Barbi iz 1992. godine, sa kosom do peta. Skoro 90 odsto devojčica od tri do 10 godina poseduje najmanje jednu ovakvu lutku.

Trodimenzionalna Barbi odavno je prevazišla i ove okvire, postala filmska diva i hajtek princeza.

Popularnost lutke Barbi potvrđuje i hiljade kolekcionara – neki su udruženi putem klubova, konvencija, časopisa, novina i interneta. Barbi ima 300 svojih Facebook profila i 1000 YouTube naloga.

Njen sajt ima 10 miliona do sada registrovanih korisnika, a u proseku oko 45.000 devojčica dnevno poseti i uživa u Barbinom virtuelnom svetu.

Imajte u vidu da Barbi sa godinama i novim generacijama obožavaoca dobija na vrednosti kada sledeći put pomislite da bacite "stare“ lutke.

(MONDO)