
Predsednik italijanskog Nacionalnog odbora za kulturno nasleđe Silvano Vinćeti tvrdi da je na poznatoj slici slavnog umetnika zapravo Salai, pravim imenom Đan Đakjomo Kaproti, mladi umetnik koji je s Da Vinčijem radio 25 godina.
Vinćeti kaže da su dvojica umetnika imali "specijalni odnos" pa je pored toga što je slavnom Da Vinčiju bio model i muza za nekoliko slika, Salai bio i ljubavnik.
On svoje tvrdnje temelji na osnovu dokaza do kojih je došao dešifrovanjem "Da Vinčijevog koda" u Mona Lizinim očima.
"Analizom digitalne kopije slike u visokoj rezoluciji otkrili smo da su u očima Mona Lize upisana slova 'L' kao Leonardo i 'S' kao Salai."
Međutim, stručnjaci iz muzeja "Luvr" gde je slika izložena, kažu da ispitivanjima koja su oni obavili 2004. i 2009. godine nisu pronađeni nikakvi znakovi ili slova skrivena u očima jednog od najpoznatijih portreta na svetu.
"Što je slika starija, to će na njoj biti sve više pukotina koje će nekoga podsećati na slova i brojeve i dovesti do pogrešnih zaključaka. Vićenti svoje tvrdnje zasniva na osnovu digitalne analize iako nikad nije imao pritup slici", saopšteno je iz "Luvra".
Ko god Mona Liza bila ili bio, slika i dalje predstavlja jednu od najvećih zagonetki jer stručnjaci još uvek ne mogu da otkriju način slikanja, a zagonetni osmeh intrigira vekovima.
(MONDO)
Vinćeti kaže da su dvojica umetnika imali "specijalni odnos" pa je pored toga što je slavnom Da Vinčiju bio model i muza za nekoliko slika, Salai bio i ljubavnik.
On svoje tvrdnje temelji na osnovu dokaza do kojih je došao dešifrovanjem "Da Vinčijevog koda" u Mona Lizinim očima.
"Analizom digitalne kopije slike u visokoj rezoluciji otkrili smo da su u očima Mona Lize upisana slova 'L' kao Leonardo i 'S' kao Salai."
Međutim, stručnjaci iz muzeja "Luvr" gde je slika izložena, kažu da ispitivanjima koja su oni obavili 2004. i 2009. godine nisu pronađeni nikakvi znakovi ili slova skrivena u očima jednog od najpoznatijih portreta na svetu.
"Što je slika starija, to će na njoj biti sve više pukotina koje će nekoga podsećati na slova i brojeve i dovesti do pogrešnih zaključaka. Vićenti svoje tvrdnje zasniva na osnovu digitalne analize iako nikad nije imao pritup slici", saopšteno je iz "Luvra".
Ko god Mona Liza bila ili bio, slika i dalje predstavlja jednu od najvećih zagonetki jer stručnjaci još uvek ne mogu da otkriju način slikanja, a zagonetni osmeh intrigira vekovima.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.