Šoping postaje hobi sve većeg broja ljudi u Kini, a stanovništvo te zemlje najbrojnije je na svetu po "fanaticima za kupovinu", pokazalo je jedno istraživanje, a prenosi kineska agencija Sinhua.

Jedna trećina ispitanika u Kini rekla je da je kupovina odeće stvar koju najviše vole da rade, a taj procenat nijedna druga nacija nije uspela da dostigne, podaci su ankete sprovedene na internetu.

Procenat "kupoholičara" u Kini je za 20 odsto veći od svetskog proseka, pokazalo je istraživanje u kojem je učestvovalo 22.000 korisnika interneta iz 42 zemlje sveta.

Indija se nalazi na drugom mestu, sa 20 odsto ispitanika koji su potvrdili da im je kupovina omiljeni hobi.

"Mladi Kine i Indije su ambiciozni, vredni i imaju dosta novca koji mogu da potroše na svoj stil života. Oni vode računa o markama i znaju šta se na Zapadu nosi i kupuje", rekla je Glen Marfi, direktorka kompanije AC Nilsen u Kini koja je sprovela istraživanje.

Oko 93 odsto ispitanika iz Hongkonga reklo je da ide u kupovinu čak i kada ne namerava ništa da kupi, a 34 odsto anketiranih potvrdilo je da ide jednom nedeljno u kupovinu samo radi zabave.

Anketa je pokazala i da se na listi 10najvećih tržišta, gde potrošači tvrde da kupuju odeću barem jednom nedeljno, nalazi sedam azijskih zemalja.