
Ljudi su najskloniji velikodušnosti kada ih neko posmatra, pokazala je jedna studija sprovedena tokom pretprazničnog perioda u SAD.
"Dovoljno je da imate "publiku" i odmah razbacujete pare svuda oko sebe – porodici kupujete poklone, prosjacima dajete sitninu ili pred svima dajete novac u humanitarne svrhe" rekao je autor studije Rob Viler, profesor sociologije na kalifornijskom univerzitetu Berkli.
"Svi vole da poklanjaju dragim osobama sitnice ili velike stvari, ali iskreno, nije ni to lišeno ličnog interesa" dodao je on.
Viler i njegov asistent Pat Berkli sa univerziteta Kornel nazivaju ovu pojavu "takmičarskim altruizmom".
"Altruizam se definiše kao delovanje koje košta jednog pojedinca, a drugome stvara korist. Naravno, ne samo u novčanom smislu" rekao je Viler.
"Mi cenimo novac, ali želimo da imamo dobru reputaciju i onda u nju ulažemo" dodao je on.
Studija dvojice profesora sprovedena je nad 31 ženom i 23 muškarca, koji su imali "laboratorijski novac" koji su mogli da poklanjaju jedni drugima.
Istraživanje je pokazalo da su ljudi davali više novca onima koji bi mogli da im budu partneri, jer su se dobro slagali ili osećali privlačnost.
"To dokazuje da odmah dajemo više novca da bismo sebe prikazali darežljivijim, to je takmičarski altruizam" zaključio je Berkli.
(MONDO)
"Dovoljno je da imate "publiku" i odmah razbacujete pare svuda oko sebe – porodici kupujete poklone, prosjacima dajete sitninu ili pred svima dajete novac u humanitarne svrhe" rekao je autor studije Rob Viler, profesor sociologije na kalifornijskom univerzitetu Berkli.
"Svi vole da poklanjaju dragim osobama sitnice ili velike stvari, ali iskreno, nije ni to lišeno ličnog interesa" dodao je on.
Viler i njegov asistent Pat Berkli sa univerziteta Kornel nazivaju ovu pojavu "takmičarskim altruizmom".
"Altruizam se definiše kao delovanje koje košta jednog pojedinca, a drugome stvara korist. Naravno, ne samo u novčanom smislu" rekao je Viler.
"Mi cenimo novac, ali želimo da imamo dobru reputaciju i onda u nju ulažemo" dodao je on.
Studija dvojice profesora sprovedena je nad 31 ženom i 23 muškarca, koji su imali "laboratorijski novac" koji su mogli da poklanjaju jedni drugima.
Istraživanje je pokazalo da su ljudi davali više novca onima koji bi mogli da im budu partneri, jer su se dobro slagali ili osećali privlačnost.
"To dokazuje da odmah dajemo više novca da bismo sebe prikazali darežljivijim, to je takmičarski altruizam" zaključio je Berkli.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.