Prastari mikrobi otkriveni u ćilibaru

Nemački naučnici su, u retkoj i veoma staroj vrsti ćilibara, otkrili pravi mikrosvet prastarih bakterija, gljivica i drugih sićušnih organizama starih čak 220 miliona godina, što je jedinstvena prilika za proučavanje evolucije života na Zemlji.

Ćilibar je stvrdnuta smola drveta. U njemu su i dosad pronalaženi "zarobljeni" raznovrsni savršeno očuvani organizmi iz ranijih vremena - mušice, mravi, pauci ili primerci biljnog sveta. Medjutim, primerci ćilibara, stari preko 135 miliona godina, u kakvima su po prvi put otkriveni i prastari mikrobi, prava su retkost, izveštava DPA.

Pomenuti mikrobi otkrivenisu baš u hiljadama kapljica (promera oko jednog milimetra) takvog ćilibara, pronadjenog u italijanskim Dolomitima, u blizini Kortine d'Ampeco.

Radi se o mikrobima iz geološke epohe Trijasa, odnosno iz vremena prvih dinosaurusa. Najveće otkriće u vezi s njima je da su se ti sićušni organizmi vrlo malo promenili u poslednjih dvesta miliona godina, dok su druge, razvijenije forme života pretrpele znatne promene pod dejstvom izmena prirodne sredine.

Izmedju ostalog, ustanovljeno je kako jejedna prastara ameba, otkrivena u ćilibaru, identična svojoj današnjoj srodnici, poznatoj pod naučnim imenom "centropiksis hirsuta".

U pomenutim kapima ćilibara otkriveno je najviše baktrerija, a potom gljivica i algi, kao i jednoćelijskih organizama, uključujući ciliatne protozoe i amebe.

(Tanjug)