Evropljani starost izmedju 15 i 24 godine toliko su navikli da muziku preuzimaju s Interneta ili narezuju pozajmljene CD-e, da će muzička industrija imati mnogo muke da ih natera da jednog dana plate originalnu produkciju.
Ti mladi "možda nikada neće razviti potrošačko ponašanje, a to bi moglo dugoročno da šteti muzičkoj industriji", zaključak je istraživanja koje je sproveo američki kabinet “Jupiter Research”.
Istraživanje je bilo usmereno na analizu ponašanja korisnika Interneta u Francuskoj, Nemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Italiji, Španiji i Švedskoj.
U tim zemljama, mladi najmanje kupuju muzička izdanja, a najviše praktikuju besplatno daunloudovanje muzičkih fajlova s Interneta.
To je, kako se sugeriše u zaključcima istraživanja, "demografska tempirana bomba" za industriju, koja računa upravo na te mlade da u budućnosti, kada počnu da zaradjuju, kupuju muzička izdanja.
U Evropi, samo pet odsto korisnika muzičkih fajlova preuzimaju ih, za novac, sa sajtova kao što su iTunes kompanije Epl (Apple), a tri puta ih je više (15 odsto) koji razmenjuju besplatne fajlove.
Od 2002. do 2005. piraterija je opala za samo 0,4 odsto na najznačajnijim evropskim tržištima.
U istraživanju se navodi da je piraterija najzastupljenija u Španiji. U toj zemlji je broj korisnika Interneta koji razmenjuju fajlove prešao sa 22 odsto 2002. na 32 odsto 2005.
"Džupiter riserč" je, medjutim, istakao da ipak ima nade za muzičku industriju, pošto je svaki deseti Evropljanin spreman da plati za daunloudovanje muzike, dok ih u Švedskoj ima čak 31 odsto.
(Tanjug)