Mirisi su, kao što su brojna istraživanja pokazala, među najmoćnijim okidačima za sećanje i emocije. Francuska kompanija "Kalain" stoga se dosetila da omogući ljudima koji tuguju za nekim da njegov miris dobiju u bočici.

Vlasnica kompanije, Katja Apaletegi (52), došla je na ovu neobičnu ideju kada je shvatila da njena majka stalno miriše stvari njenog pokojnog oca.

"Mirisala je odeću, jastučnice, i govorila kako je smiruje kada oseti njegov miris. Shvatila sam da nije jedina, i da verovatno postoji mnoštvo ljudi koji bi na ovaj način da ovekoveče dragu osobu koja više nije sa njima", rekla je ona za francusku štampu.

Tako je nastao koncept mirisa u bočici, koji se pravi od aroma izvučenih iz omiljene odeće osobe koja je preminula.

"Klijenti nam šalju odabrane odevne predmete svoje drage osobe, iz koje mi možemo da izvučemo oko stotinu molekula i od njih napravimo parfem u roku od četiri dana", rekla je Džeraldin Savari sa Univerziteta Avr, koji je Katji pomogao oko tehničke realizacije parfema.

Jedna bočica ovakvog parfema koštaće 528 evra, a mi vas pitamo - da li vam ova ideja zvuči kao nešto što bi utešilo ljude koji tuguju, ili potpuno ludilo?

Parfem anketa

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.