Evrovizijska groznica uveliko trese Evropu, a čini se da su učesnici ove godine nadmašili prethodne kada je reč o scenskim nastupima.
Pojedini predstavnici poput Austrije oduvali su sve moćnim nastupima, a mnogi se pitaju koliko zapravo sve to košta.
Tačan trošak nastupa na Evroviziji varira u zavisnosti od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, ali evo okvirne slike po informacijama dostupnim na internetu:
1. Kotizacija (učešće za zemlju):
Svaka zemlja plaća ulaznu taksu Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU). Srbija obično plaća oko 100.000 do 150.000 evra, ali ta cifra može varirati.
Velike zemlje (poput Ujedinjenog Kraljevstva ili Nemačke) plaćaju i do 300.000+ evra jer su deo "Velike petorke".
2. Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):
Cena varira u zavisnosti od složenosti nastupa - skromniji nastupi: 50.000–100.000 evra, dok su vizuelno raskošniji 150.000–300.000 evra i više. Primera radi, Švedska i Ukrajina često troše mnogo više zbog vrhunskih produkcija.
3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):
Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000–50.000 evra, zavisno od obima.
4. Ekipa (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):
Troškovi boravka i rada tima u trajanju od dve nedelje: 20.000–40.000 evra
Ukupno:
Za prosečan nastup: 200.000–300.000 evra
Za raskošne nastupe: preko 500.000 evra
A Srbija?
U slučaju Srbije, RTS finansira deo troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Uglavnom se sve pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.
Iako trenutno nema javno dostupnih podataka o tačnim troškovima nastupa Princa od Vranja na Evroviziji 2025. Međutim, na osnovu prethodnih iskustava i opštih informacija o troškovima učešća na ovom takmičenju, može se pretpostaviti da su ukupni izdaci za nastup Srbije ove godine iznosili između 200.000 i 300.000 evra.
Ova procena uključuje:
- Učešće u takmičenju: Kotizacija koju svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće na Evroviziji.
- Produkciju nastupa: Troškovi vezani za scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.
- Promociju: Izrada promotivnih materijala, učešće na promotivnim događajima i turnejama.
- Logistiku i smeštaj: Troškovi putovanja, smeštaja i ishrane za delegaciju.
Princ od Vranje, odnosno Stefan Zdravković, poznat je po pažljivo osmišljenim nastupima i scenskom izrazu, što sugeriše da je značajan deo budžeta usmeren ka produkciji i vizuelnom identitetu nastupa.
Pogledajte kako je izgledao nastup našeg predstavnika na ovogodišnjoj Evroviziji:
Bonus video:
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!