Jedan od najpriznatijih muzičkih aranžera i kompozitora na nađim prostorima je Aleksandar Milanović Kobac koji je sarađivao sa skoro svakim pevačem i pevačicom, a rezultat toga je više od 3.000 pesama za koje je napravio aranžmane.
Kobac je za Kurir otkrio da nije išao u muzičku školu, ni imao intersovanje da se bavi muzikom, sve do trenutka kada se prvi put zaljubio.
"I onda, naravno, cura me ostavila i kreće patos i ludilo. Tu ja počinjem da otkrivam čari muzike, slučajno. To me je tako obuzelo da sam već sa 22 godine postao Kobac. Prva saradnja s nekom javnom ličnošću bila je s Viktorijom. Pesma 'Lokomotiva'. Tad sam imao 21 godinu. Ubrzo nakon toga, imao sam rok koncert s nekim bendom. Oni su došli na binu, skočili sa mnom, ja ne znam ko su oni, ali s njima je bio Gagi Đogani. Uradili smo pesmu 'Dens je uvek u fazonu'. Tu pesmu čim sam završio, čuo ju je Đole Đogani i poželeo da me upozna. Tako je počela naša saradnja, pesma 'Idemo na Mars' i evo mi sarađujemo već 32 godine. Nakon toga počinje haos totalni. Ide Mobi Dik, 'Kralj kokaina', onda Tap 011 'Bunda, bunda', i tako hit za hitom", rekao je Kobac.
"Nisam znao da li je to meni suđeno u životu ili su to nekih mojih pet minuta slave. Od tog momenta nikad nisam prestao da se bavim muzikom. Preko 3.000 pesama i gomila pevača. Svakodnevni rad, po dve smene na dan i tako".
Kobac otkriva da je na početku sarađivao sa pevačima zabavne muzike, a onda otkrio i da je zbog prvog narodnjaka koji je uradio, pevačica plakala u studiju:
"Moj prvi narodnjak bio je za Maju Nikolić 'Uzmi me'. Ona je došla u studio i počela da plače. 'Nije valjda da mene ovako doživljavaš, ovo je fuj, ovo je narodnjak', govorila mi je tada, a pokojni Bata Kovač ju je smirivao i rekao da misli da je to dobro za nju, za taj neki festival. Njoj se život tada promenio, a i karijera. Ali sve se to slučajno desilo. Posle ide "Tebi, moja mazo", "U međuvremenu". Posle toga je bilo trzaja još zabavne muzike, Nataša Bekvalac, Flamingosi...".
On je uradio i prvi veliki hit Bobana Rajovića "Piroman".
"Boban je imao u glavi da bude Merlin. Došao dečkić iz Danske i on tu meni priča nešto, ja tog dana dobio tekst za pesmu "Piroman" i kažem mu "Brate, ti si piroman", on me pita šta je to. Ja mu kažem to ti je ono što potpaljuje vatru. Pristao on i tako je krenulo mimo onog što je on zamislio. Goga je došla kao klinka iz Švajcarske preko nekih likova i krenemo mi da radimo. Goga nije bila iskusna. Dosta smo radili. Imala je interesantnu farbu, stav. Ona je toliko trezven mozak imala, tačno je znala šta joj prija, šta ne. I kad ona nešto kaže, ne možeš je ubediti u drugačije. Mile Kitić, na primer, nikako nije hteo da peva pesmu "Kilo gore, kilo dole". Jedva smo ga namolili Marina, Marta i ja. On je mislio da ga zezamo. Ali otpevao je i to je ogroman hit".
Milanović je otkrio i da se pevačici Aleksandri Prijović nije dopala pesma "Za nas kasno je", koju je on radio.
"Mi smo tu pesmu radili kao za neku klinku, nismo imali pojma ni ko je Aleksandra Prijović. Došla ona, otpevala pesmu i ja se sećam - to je jedan od najlošijih mikseva u životu koje sam napravio. Ja hteo da promenim, Steva Simeunović mi kaže da nećemo da menjamo, sve ostaje isto. I ta pesma je stidljivo krenula i bum. To se desilo i s pesmom 'Vino crveno'" od Osvajača. Refren hit, a strofa pola se ne razume, ali kad krene refren, to je to".
Kobac kaže da koristi termin "sindrom stada" za pojedine izvođače koji dođu u njegov studio. Otkriva i da li su zahtevni kada ugovore saradnju.
"Pa kako ko. Imaš ove skeptike i one koji se lože i veruju. I jedni i drugi mogu da budu u pravu. Neko dođe i kao 'hoću kao, ovaj i ovaj'. Ja to zovem kao 'sindrom stada'. Ali uvek najbolje prolazi onaj ko je svoj. Meni je sada najveće osveženje, iako ne znam čoveka, Desingerica. Čovek ide do kraja, vrlo su mu smeli nastupi. Kad si klinac, moraš da prođeš period buntovništva. Ne mogu deca da slušaju Kemala Montena. Desingerica je ono što su nekad bili pankeri, rokeri. Desingerica je moderni roker.
Na jednoj pesmi je radio sa Đoletom Đoganijem šest meseci.
"Pola godine s Đoganijem. Ali nije da je on takav, nego čovek veruje u to što radi. Đogani je veliki radnik. On ti je kao antibiotik, dođe uvek u isto vreme kako se dogovorimo. On je u mene implantirao mnogo, a i ja u njega".
Kada je reč o mladim pevačima, Kobac otkriva i koliki procenat njih će opstati na sceni.
"Mislim da 99 odsto njih neće postojati. Nema ih za nekoliko godina na estradi. Ja navijam za Teu Tairović. To je meni za rispekt. Toliko je uporna i ima premoćne stavove. Godinama je pokušavala, nije odustajala i evo kakav je posao napravila. To je posledica, a ne uzrok. Prija normalno da će da traje. Zadala je domaći zadatak. Kad neko napuni jednu Arenu, smatramo da je dosta podeljenih karata, ali kad budu dve, tri takve hale, onda znamo da je taj neko stvarno zvezda".
Tokom dugogodišnjeg rada na estradi, otkrio je i kakvi su zapravo pevači i pevačice koje gledamo i slušamo.
"Sve te javne ličnosti su u žiži interesovanja. Sav fokus je na njima. A iste stvari rade kao i mi. Jedu burek, čiste, peru kao i mi ili neki drugi čovek. Spavaju, voze kola, sve potpuno identično, samo su ljudi fokusirani na njih jer su javne ličnosti, a oni, nažalost, osim što su trendseteri i nose majice "moskino" i ostala čuda, moraju da budu i uzor mladima. Tako je uvek bilo. Tebi kao javnoj ličnosti je dato da kontrolišeš masu, da budeš vaspitač naroda, a nisam siguran da to rade. Evo, pre nekoliko dana je preminuo Bora Čorba. On je bio vaspitač. A sad imamo Desingericu, koji sve radi u suprotnom smeru. Ali on je veliki buntovnik. I njegova publika je takva. Buntovnici. Oni vole tako nešto, njima se ne sviđa nešto što je normalno".
Kada je reč o trep muzici, Kobac izdvaja Senidu.
"Ona je jedinstvena, glas, stas. Ovi treperi svi liče jedni na druge. Mjauču, nešto autotjun, neki smoreni ritam. Oni prave muziku tako što kupe jeftine bitove na nekim sajtovima, skinu bit i na to prave pesmu. Taj bit ih košta od 13 do 100 evra. Čuo sam i da im veštačka inteligencija piše tekstove, ali to ne može. Veštačka inteligencija ne kapira sleng. Kao što su Roli, Lambo, Grinči, Fleks, to veštačka inteligencija još nije implantirala (smeh). Ali to prolazi. Rasta i Cobi ostaju, ovo sve ne. Ne može nešto da bude aktuelno deset godina. Eto, i Senida će trajati. Nju čuješ, znaš da je ona. Njeni tekstovi su fenomenalni".
BONUS VIDEO:
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!