Svedoci smo eksplozije modnih kampanja u kojima su zvezde žene "normalne veličine", a njihovo pojavljivanje na naslovnim stranamane samo da je ohrabrujuće za žene koje ne izgledaju kao dečak u pretpubertetu, već generalno pozitivno deluje na sve pripadnice lepšeg pola.

Nova studija sa Univerziteta Floride kaže da već sam pogled na fotografije plus-sajz modela ima pozitivan efekat na psihološko zdravlje žena.

U istraživanju je učestvovalo 49 žena, studentkinja, od kojih su sve do jedne izjavile da bi želele da su mršavije.

Zatim im su im pokazane različite fotografije modela, od onih upadljivo mršavih, preko onih prosečne građe, do plus-sajz manekenki, a onda je trebalo da odgovore na pitanja u vezi sa time koliko su zadovoljne sopstvenim telom.

"Merenje psihofiziološkog odgovora ispitanica na prikazane fotografije, omogućilo nam je uvid u kognitivni i emocionlani odgovor koji izaziva izloženost modelima različitih konfekcijskih veličina u realnom vremenu", kaže dr Rasel Klejton, profesor sa Univerziteta Floride.

Ispostavilo se da žene više pažnje obraćaju na manekenke prosečne građe i plus-sajz modele u medijima, a duže ih i pamte od onih upadljivo mršavih.

Kada su im prikazane fotografije devojaka čija građa odgovara onome što uobičajeno podrazumevamo pod "manekenskim tipom", žene su se više skoncentrisale na poređenje sebe samih sa manekenkom čija im je slika pokazana, a samim tim, obraćale su manje pažnje na modele i slabije su ih pamtile.

I, očekivano, nakon gledanja tih fotografija, ispitance su bile manje zadovoljne sopstvenim telom i njihovo mentalno stanje bilo je slabije, prenosi britanski "Metro".

Ali, kad bi im bile prikazane slike modela prosečne ili plus-sajz građe, ispitanice nisu bile toliko kritički nastrojene prema sopstvenom telu, obraćale su više pažnje na modele, duže su im ostajali u sećanju i generalno bi nakon tih fotografija njihov doživljaj sopstvenog tela bio pozitivniji.

"Jasno je da postoji šira psihološka korist od prikazivanja realističnijih tipova tela u medijima", kaže dr Klejton.

Nalazi ovog istraživanja ne samo da sugerišu da bi angažovanje više modela "normalne građe" bilo korisno za mentalno zdravlje žena uopšte, već bi to mogla biti i moćna marketinška strategija.

---------------------------------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!