Razvoj BG voza i uvođenje novih linija, izgradnja metroa i investicije u putnu infrastrukturu, odnosno izgradnja dva mosta i dva tunela, tri su glavna pravca razvoja predviđena master planom saobraćajne infrastrukture Beograda do 2033. godine.

Predstavljajući plan, gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je da je to strategija i vizija razvoja saobraćajnog sistema u narednom periodu, koji ide u tri pravca:

1. Dalji razvoj BG voza

2. Izgradnja metroa

3. Ulaganje u putnu infrastrukturu

BG VOZ

Jedna linija BG voza sada spaja Batajnicu i Ovču, a u toku je obnova pruge, kako bi vozom, na drugoj liniji, bili spojeni Vukov spomenik i Resnik.

U planu je uvođenje još dve linije BG voza - jedne od Surčina, pored Aerodroma do Novog Beograda i druge od Makiškog polja kroz tunel Rakovica do Karaburme.

METRO

Kad je reč o izgradnji metroa, Mali je rekao da su definisane dve linije, a prva će biti od Makiškog polja do Mirijeva duga 22 kilometra.

Druga predviđena linija duga je 19,8 kilometara od Zemuna do Ustaničke.

"Te dve linije metroa u kombinaciji sa BG vozom integrisaće šinski sistem saobraćaja koji će biti osnova saobraćajne infrastrukture u narednom periodu", rekao je Mali.

On očekuje da izgradnja prve linije počne krajem 2019. ili početkom 2020. godine.

MOSTOVI, TUNELI...

Smart plan 2021/2027/2033. predviđa kao treći pravac razvoja dalja ulaganja u putnu infrastrukturu, koja podrazumevaju izgradnju:

1.  Mosta preko Save

2. Mosta kod Ade Huje

3. Tunela koji bi spojio Savski amfiteatar i Bulevar despota Stefana

4. Tunela kroz Topčider.

Od ta četiri projekta, najbliži smo izgradnji mosta na Savi i, u njegovom nastavku, tunela u centru grada, kaže Mali.

 Ti planovi trebalo bi da budu usvojeni na sledećoj sednici Skupštine grada, a zatim i da usledi njihova implementacija.

"Integrisanjem sistema metroa i BG voza pokrivamo ceo grad i doprinosimo razvoju pojedinih delova grada, poput Makiškog polja, Ade Huje, Beograda na vodi... To su kapitalni infrastrukturni projekti u Beogradu koji će nam obezbediti ravnomeran, kvalitetan i stabilan razvoj", rekao je Mali.

"Beograd nikad bliži izgradnji metroa"