Zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović, gradski menadžer Goran Vesić i pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević odneli su pakete vode radnicima JKP "Beograd - put" koji izvode radove u blizini hotela Jugoslavije na Novom Beogradu i vozačima autobusa i tramvaja GSP-a na okretnici tramvaja u Bloku 45.
Oni su zatim posetili i postrojenje i dispečerski centar Beogradskog vodovoda i kanalizacije u Makišu.
Mladenović je u Makišu izjavio novinarima da su hteli da se vide kako funkcioniše javno - komunalni sistemi u otežanim uslovima i podsetio da je grad krajem juna na sednici Štaba za vanredne situacije doneo preporuke za ovakve situacije.
"Svi se u skladu sa tim i ponašaju i nemamo većih problema u funkcionisanju svih naših sistema. Oko 60 gradilišta Beogad - puta je danas aktivno, oko 700 radnika je na terenu. Tu su takođe i radnici Zelenila, Čistoće i Beogradskih elektrana i Vodovoda...Naša preporuka je kada temperatura pređe 37 stepeni, uvodimo režim dvosmenskog rada, pa zaposleni rade do 13 časova i od 16 časova se nastavlja sa drugom smenom", naveo je.
On je apelovao posebno na građevinska preduzeća da po tome postupaju i omoguće radnicima pauze u tom delu dana.
"Blizu 2.000 vozača je danas aktivno, samo u našem javnom preduzeću, bez privatnika Laste. Gradski prevoz radi bez prestanka. Danas je više od 600 vozila GSP-a na ulicama Beograda - autobusa, trolojebusa i tramvaja. Najveći problemi su bili u snabdevanju vode, povećana je potrošnja u određenim delovima grada. Ako je prosečna potrošnja po stanovniku dnevno 150 do 250 litara, u nekim delovma grada imamo preko 800 litara".
Kaže i da povećanje potrošnje može da se toleriše do 30 odsto, ali i da je jasno da to nije samo za sopstvene potrebe, već je tolika potrošnja zbog zalivanja bašti i travnjaka. On je apelovao na građane da racionalno troše vodu, zbog sebe i ostalih garđan.
Borko Milosavljević je rekao da su svi u komunalnom sistemu uprkos visokim temepraturama na visini zadatka i da se vidi da reforma koja se sprovodi u prethodne tri godine daje rezultate.
"Pričali smo o finansijskoj konsolidaciji i da od dve miljarde gubitaka u 2013. sada imamo 10 milijardi u plusu. Suština reforme je da su danas javna preduzeća spremna da odgovore na svaki izazov. Tako smo pokazali da javni sektor kada ga vodite odgovorno može da bude uspešan", rekao je on.
Gradske vlasti planiraju, prema njegovim rečima, da uvedu Dan komunalne delatnosti.
Naveo je da je danas 1.891 vozač GSP-a na svom radnom mestu, 650 radnika Beograd - puta da radi na 60 gradilišta u svih 17 opština.
Milosavljević ističe da je 50 odsto ukupnog voznog parka GSP-a opremljeno klima uređajima.
"Deo tih vozila koja nemaju klimu nemaju tehničke mogućnosti za njenu ugradnju. Drugi problem je nesavesan odnos kada je bila ugradnja klime u delu Solarisovih autobusa. Za vreme prethodne vlasti 250 miliona je uloženo u nabavku klima i po svakom autobusu ugradnja bila između 12.000 i 13 .000 evra, a te klime nisu mogli da podrže tehnički kapacaiteti tih autobusa".
Kako je rekao, te klime su propadale posle nekoliko dana i njih je bilo oko 140 od 200 koje nisu mogle da se poprave.
"Toliko o tome ko je to i kako nabavljao. Svi novi autobusi koji se nabavljaju moraju da imaju klimu", naglasio je Milosavljević i najavio da će se u narendom periodu menjati vozni park GSP-a.
Direktor Beogradskog vodovoda i kanalizacije Dragan Đorđević je rekao da vodovod ima 18 ekipa i još 10 ekipa koje rade na rekonstrukciji vodovodne mreže, tako da ima ukupno 28 ekipa u pravoj smeni i 28 ekipa u drugoj smeni.
"Radimo u punom kapacitetu proizvodnje i distribucije vode za piće, sve kvarove otklanjamo. Apelujem da se racionalno odnosimo prema vodi".
Đorđević navodi da rubni, viši, delovi Beograda imaju problem sa vodom.
Saobraćajni sindikat beogradskog GSP apelovao je ranije danas na nadležne da zbog velikih vrućina obezbede vodu za piće na svim većim okretnicama za vozače u javnom prevozu i putnike.
Na visokim temperaturama koncentracija vozačima opada a boravak u zagrejanim vozilima nikome ne prija, "ni putnicima koji provedu u vozilu tridesetak minuta a kamoli vozačima koji voze po osam sati", naveo je taj sindikat.
Ukazuje se u saopštenju i da su gužve u gradu velike a da radno vreme vozačima GSP "nije nimalo kraće zbog nesnosnih vrućina".
Dodaje se u saopštenju i da vozači GSP "samo ponekad predahnu na okretnicama i vrlo retko" i ukazuje da je "broj saobraćajnih udesa uvek veći" kada su velike vrućine.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji