Javno preduzeće "Putevi Srbije" ne povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na autoputu, i te snimke prosleđuje MUP-u na dalju obradu, ocenio je Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

"Samo snimanje vozila od strane javnog preduzeća, kojim bi se registrovali prekršaji, i dostavljanje tih podataka policiji, u tom smislu, ne predstavlja obradu podataka o ličnosti.

Javno preduzeće evidentira da je vozilo sa određenim registarskim brojem prekoračilo dozvoljenu srednju (prosečnu) brzinu na auto-putu, čime je izvršen prekršaj, ali bez saznanja o tome ko je vlasnik ili vozač istog.

Vozilom može upravljati vlasnik, član njegove porodice, prijatelj ili čak lice koje je vozilo ukralo. To, javno preduzeće ne zna, a nema ovlašćenje ni da utvrđuje", naveo je Poverenik u saopštenju. nakon što mu se obratio veći broj građana pitajući da li Javno preduzeće "Putevi Srbije" povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na autoputu i te snimke prosleđuje MUP-u.

Merenje srednje brzine: Za i protiv

Poverenik je objasnio da MUP, kada dobije podatak da je određeno vozilo prekoračilo dozvoljenu brzinu, ima zakonska ovlašćenja da započne obradu podataka o ličnosti, u cilju prekršajnog kažnjavanja.

On je, takođe, podsetio da Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima utvrđuje mogućnost snimanja u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja kao i mogućnost da ti organi u tu svrhu ovlaste upravljača puta, javno preduzeće ili ustanovu za snimanje saobraćaja.

"Poverenik ne može da ulazi u svrsishodnost i opravdanost rešenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koja ne spadaju u njegovu nadležnost. Što se tiče podataka o vozilima (snimak njihovog oblika i registarske tablice), oni, načelno, nisu podaci o ličnosti, jer se odnose samo na vozila, to jest stvari, ne ličnosti. Ovi podaci mogu postati podaci o ličnosti samo u slučaju kada ih je moguće povezati sa vlasnikom, odnosno kada je, na osnovu njih, moguće identifikovati vlasnika vozila", objasnio je Šabić.

Kako će se tačno meriti srednja brzina, kolike će biti kazne i sve ostalo što je važno u vezi sa ovom novom merom, pročitajte u vesti:

Počelo kažnjavanje!