Kalemegdan - gradi se pešački most
MONDO/Stefan Stojanović 

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su u četvrtak počeli radovi na izgradnji pešačkoji treba da omogući bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge i zamolio ih da radove organizuju tako da ne ometaju korišćenje biciklističke staze na ovom potezu.

"Na taj način uvažićemo opravdane primedbe bicklista, a radovi će teći svojim tokom ne ugrožavajući zadate rokove", kazao je Vesić.

Ovako će izgledati pasarela do Kalemegdana (FOTO)

On je dodao da će ovaj objekat povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava.

"Izgradnjom pešačke pasarele omogućiće se i bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge. Vrednost ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara, a posao je podeljen u dve faze, s obzirom na to da se radi o više prostornih celina", pojasnio je Vesić.

U prvoj fazi je, kako je rekao, zajedno sa izgradnjom pešačke pasarele, predviđeno uređenje platoa i prostora ispod pasarele i oko nje, a rok je 270 dana od uvođenja izvođača u posao.

Vijugavim mostom od Save do Kalemegdana (FOTO)

Vesić je naveo da će se u drugoj fazi realizacije pristupiti uređenju slobodnih površina Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave.

Za ovaj deo posla izvođaču je određen rok od 150 dana od uvođenja u posao.

Dve faze radova će obezbediti efikasnost i racionalnost projekta u vreme izgradnje, ali i posle izgradnje, tokom upotrebe, objasnio je gradski menadžer Vesić.

Prema njegovim rečima, pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP "Beogradska tvrđava! 2008. godine, a rešenje je 2015. implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koje vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave.

Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave, saopštila je gradska uprava Grada Beograda.

Postojeće čelično stepenište kojim se silazilo na šetalište sa bočne strane hale, ruši se, a zadržaava se stepenište koje je pozicionirano na glavnoj fasadi hale.